Blogia

La llibreta virtual.

Sortida Nadalenca 2012

Sortida Nadalenca 2012

Avui em celebrat la Tradicional Sortida Mallerenga amb un èxit de participació Brutal , desde aqui volem donar les gràcies a tots els asistents de la Truiterada tant als Mallerengos com els àmics de la Colla ( La Núria , L' Àlex i els Jordi's de Premià ) ha estat un plaer comptar amb la vostra Presència.

A les 8h del Matí ens em trovat al Calisay hi em començat pujant per el rial del Remei i tot seguit em anat a Buscar els senderillos de St Vicenç de Montalt , molt divertits i alguns força exigents.

A les 9:30 em arrivat a Can Noé , on em fet L'esmorzar i em celebrat l'aniversari d'en Roger (sr dels Desnivells) amb una sobretaula molt divertida i com sempre amb declaracions molt sucoses

Després de L'esmorzar en Tendo ens ha tornat a preparar la seva Mitíca Emboscada en forma de repetxons de més del 20% , ideal per cremar la truita i fer pasar bè el Vi de l'esmorzar.

Ja per acavar em baixat per Can Jalpí on em baixat pels corriols del Gripau i del Ruc i em fet una Volteta al Circuit de les 3h d'enguany

** Recordeu que el Próxim Diumenge el Club Organitzarà la Sortida Gastronòmica, el Dragon Khan i el Cubata ens Espera **

Bon Nadal a Tothom

És Nadal al niu

És Nadal al niu

Diumenge farem la tradicional sortida Nadalenca, amb un bon esmorzar per compartir anècdotes d’aquest any que deixem i destensar una mica les cames de tanta activitat (per la foto no sembla que jo hagi estat dels que ha treballat més).

Comencem el 2013 amb la Andalucía Bike Race, la Trans-Portugal, la VolCat... el MCT més internacional desplegarà de nou totes les seves armes.

Diumenge a les 8,00h al Calisay d’Arenys de Mar, a veure si podem coincidir tots!

Salut Risa

VII 3h de Resistència BTT D'Arenys de Munt

VII 3h de Resistència BTT D'Arenys de Munt

Aquest Matí em tornat a viure una matinal esportiva impresionant e històrica per els components del MCT.

A les 10h s’ha donat el tret de sortida de la prova on han participat més de 90 parelles vingudes d’arreu del nostre país,  i que  han pogut disfrutar d’un circuit espectacular i que volta a volta s’anava endurint cada cop més

Destacar la Gran Victòria d’en Melcior i en Marc D. fent 17 voltes amb un temps de 3h 2’ 54’’ superant en 5’ als segons clasificats

Desde aquí volem Felicitar al Cc Arenys de Munt que ha conseguit que les 3h siguin un autèntic referent al Mundillo BTT i any a any es supera cada cop més

Felicitar a tots els companys del club, a tots el mallerengos i als àmics de la colla que han participat a la prova

Recordeu que el Dissabte dia 8 Tenim el sopar del Club i El Diumenge dia 16 la tradicional Truiterada Mallerenga

Clasificacions Oficials : http://www.albecam.com/images/stories/classificacions/2012/voltesarenysbtt/GEN.pdf

Fotos:

https://picasaweb.google.com/mallarengacarbonera/3HArenysDeMunt2012#slideshow/5817427589597808482

Fent el Cim del Sui

Fent el Cim del Sui

Avui a les 7:30 ens em dirigit amb cotxe fins Llinars del Vallès en Melcior , Rocko i Locko CuadraTTi on ens em trovat amb en Joan Pons.

Em anat cap a Canòves , per començar la dura pujada de Vallforners, molt maca i amb trams molt cabrons , tot vorejant el Pantà de Vallfornes .

Em seguit per la Pista Principal, fins el Plà de la Calma a uns 1100 mts d’altitut i em continuat fins Collformic on em fet un esmorzar molt reconfortant (Bones Vistes, Truita Genial i unes conversacions dignes del Nostre estimat Lligaire)

Un cop esmorzats, em tornat en sentit contrari de la marxa , per agafar un desviament per anar a fer el Cim del Sui (1380 mts)

Em pujat per Un Gr, molt pedregos i força dur, un cop a dalt cadascú ha posat una pedra a la muntanyeta que aguanten les Banderes tal com mana la tradició i en Joan ha escrit al Llibre de Visitants que estava per allà

Tot seguit em començat a fer el descens del Sui, tot trialera, molt xungo de High Level on Pons ha tornat a oferir una Masterclass de Tècnica impresionant m’ha deixat sense paraules, és d’una altre galàxia

Al cap d’uns km’s per fí s’ha acavat la Trialera i em seguit per Pista fins el Castanyer d’en Cuc , un cop visitat em baixat per Vallfornès i em tornat fins Llinars on teniem el cotxe.

Ens han sortit 57’6 km +1437 Dpa (3h 25’) , sortida que val molt la pena, molt dura i amb un paisatge impresionant, amb ganes de repetir !!!

El Guanyador del Premi Leònides Celebrant la Victòria

El Guanyador del Premi Leònides Celebrant la Victòria
Gala 2012

El guanyador per segon any consecutiu del Gran Premi Leònides en Carles va ser vist ahir fins altes hores de la Matinada, celebrant la seva Victòria en un dels locals més famosos i glamorosos de la Zona Del Maresme.

Segons ens informen els nostres enviats especials, en Carles en tot Moment va mostrar els seus moviments més sensuals provocant que més d’una noieta quedès impresionada amb els seus moviments pelvics.

En un moment d’extàsis total, en Carles va convidar a una ronda de Cubatas a tots els asistents de la discoteca,  cosa que va fer treure el seu famòs Talonari

Això li podria repercutir greument durant el transcurs de la temporada ja que es va deixar una gran fortuna i no podra fer inscripcions a curses durant una llarga temporada

Lamentar l’incident que va protagonitzar el xòfer oficial d’en Carles. El ja famòs Taxista Ripollenc, ja que va agredir al Dj del Local al no accedir aquet a possar un casette amb la famosa canço Dalinda

Seguirem Informant

Full Parrokial

GAL·LA 2012 - GRAN NIT MALLARENGA

La nit dels grans premis mallarengos no va decebre ni fa deixar ningú indiferent.

Assitència de tots gairebé tots els nominats que entrant per la catifa vermella saludaven als milers de fans que esperaven des de feia hores esperaven els seus ídols.

El sopar va ser molt entretingut, distès gràcies al vi fins que l’anunci del lliurament de premis va fer augmentar la tensió als nominats. Les cares d’impaciència, de nervis, de desig, varen donar pas a cares de somriure, d’alegria i de felicitat. No va quedar lloc per a la decepció perquè enguany tothom s’ha superat un altre cop.

3 nous mallarengos han estat distingits amb la samarreta de l’MCT. Més competència pels premis de l’any vinent i més motivació per treballar com espartans des d’avui.

Un record molt gran per a tots aquells que havien confirmat l’assitència però que per causes diverses no varen poder venir.

Esperem amb impaciència la crònica de "El Full Parrokial" amb tots els detalls de les celebracions a Privat del post acte. Hi haurà qui ja ha puntuat triple?

Premis Leònides 2012 - Presentació Candidatures

 

http://youtu.be/RuvEAPapmOw

Sortida de Pau i Herba BTT + Cross D'arenys

Sortida de Pau i Herba BTT + Cross D'arenys

Avui a les 9h ens em trovat al Calisay amb en Carles i en Grandissím gran de Grans per fer una sortida BTT de Pau i herba.

Al Kly em pogut saludar al Roger & Family ja que ell ha anat a fer Run per la creu de Canet

La ruta ha estat la següent :

Arenys de Mar - Subirans - Camí Amagat - Creu de Rúpit - Pí de Buac - Can Framís- Subirans i un Mooolt bon esmorzar al Z.I.A.M

Després de L'esmorzar en Carles i en Toni han participat al Cross D'Arenys que es disputava a Can Jalpí en un circuit de 6km de Longitud !! Brutaaal !!

Àmics, queda menys d'una setmana per la Gran Gala 2012 i avui els Mallerengos més Competitius ja han començat a sumar puntets per la Temporada 2013, no val a badar , s'ha d'entrenar molt i participar a moltes Proves !! Això es un NO PARAR !!

Així Doncs ja ha quedat inaugurada la Temporada 2013 !!

Votacions per la Gala 2012

Votacions per la Gala 2012

Benvolguts Mallerengos, aspirants a Mallarengos, acompanyants i amics de la colla,

 

A continuació, recordem els cinc premis que s’entregaran el proper divendres 23 de Novembre a les 22h al restaurant l’Era d’Arenys de Munt. Aquests premis seran el resultat de les votacions que tots vosaltres ens anireu fent arribar.

Ens plau, doncs, comunicar-vos que s’inicia ja, des d’avui, el període de votacions. Des de l’organització es demana la màxima seriositat i discreció.

 

  • QUI POT ACCEDIR A AQUEST PREMI?

 

Qualsevol dels mallerengos o aspirants a Mallerengos i/o acompanyants.

 

  • QUI POT VOTAR?

 

Qualsevol Mallerengo, aspirant a Mallerengo, acompanyant i/o amic de la colla.

 

  • QUÈ S’HA DE VOTAR?

 

  1. ARISTODERM: Elogi al valor d’aquell amb qui ningú ja no hi creia.
  2. ESPARTA: Homenatge a qui millor representa els valors de la nostra particular religió.
  3. GORGO: Reconeixement a qui ha fet costat incondicional al més gran dels espartans, en tots i cadascun dels seus reptes.
  4. LEÒNIDES: El més gran, aquell qui ha honorat més durant aquesta temporada.
  5. PREMI HONORÍFIC

 

  • FINS A QUIN DIA PUC VOTAR?

 

Fins al dilluns 19 de novembre a les 24h.

 

  • COM HO FAIG PER VOTAR?

 

Només cal que omplis el document adjunt i el facis arribar a: galaleonides@gmail.com

 

Esperem la vostra col·laboració, alhora que restem a la vostra disposició per a qualsevol aclariment, dubte o suggeriment.

 

Ja queda menys per a la gran Gala 2012! Aneu reservant forces perquè serà una nit llarga i plena de grans esdeveniments. I recordeu que després del sopar... tindrem 2h de DJ per seguir movent l’esquelet i aixecant copes!

 

Sobretot, molta PAU I HERBA!

Gala Leònides 2012

Gala Leònides 2012

Benvolguts Mallerengos,

Ha arribat el moment! Aviat sabrem quins son els guanyadors dels Premis Leònides 2012, i ho farem en una Gala amb molta festa.

Les dates que es proposen són el 10 o 24 de Novembre, aniria bé que tothom hi donés la seva opinió. 

La Gala es faria al Rest. l’Era d’Arenys de Munt (territori català, lliure i sobirà), on hi haurà projector i festa posterior al sopar. Es convida a tothom que vulgui fer qualsevol presentació o animació de cara a la Gala que ho faci.

També recordar que els deures ja s’han fet, i qualsevol intent de soborn, coacció o amenaça al Jurat no tindrà cap efecte en les valoracions finals.

Charles Moyen

Lausana, a 16 d’octubre de 2012

ACTUALITZACIÓ

Tràiler - Presentació guardons

http://youtu.be/5amoiZSqk9k

Si us plau, entreu les vostres preferències de dates en el següent enllaç (doodle)

http://www.doodle.com/t37y9fcezicyhc4s#table

Menú i programa..

La data prevista és el 10 o 23 de Novembre, sembla que aquesta última va agafant força. 

Hi ha diferents menús per grups, a la web encara no hi ha els de tardor. Una proposta és fer un menú de 25€ que inclou:

Vaset de crema de temporada

Saltat de tagliatelle amb calamarsons ó Amanida tèbia amb formatge de cabra

Suprema de salmó a la crema d'anet ó Pluma d'Ibèric a la brasa

Selecció de postres, aigües minerals, vi de la casa i cafè.

(Si preferissiu carta de xapates, amanides, truites... ho consultem. La idea del menú és agilitzar les comandes i el pagament. Hi ha menú per infants, seria genial que els petits mallerengos hi poguessin assistir! )

Disposarem de pantalla, projector i pc, només cal que tothom qui ho vulgui porti algun vídeo, presentació, etc,

Després del sopar tindrem 2h de DJ perquè tots poguem demostrar que no només fem servir l'esquelet per anar amb bicicleta. Estarà permès l'aixecament de copa...

Truiterada Amb els Companys del C.c Arenys de Munt

Truiterada Amb els Companys del C.c Arenys de Munt

Avui Tendoteràpia de Germanor amb els companys del Club Ciclista i amb la presència de 5 Mallerengos (Carles , Pep , Tendo , Melcior & Rocko) (10 Puntets)

A més (Tendo , Melcior & Rocko sumen 20 Puntets més per Lluïr el Mallot Mallerengo.

La sortida molt divertida, per els senderillos que tant bè coneix el Gran Tendo, el terreny en perfectes condicions ens ha fet disfrutar d'allò més.

Durant tota la sortida ha regnat un bon rotllo Impresionant, fent que a cada pedalada s'ens escapes algún somriure.

Després de fer uns quants senderillos per Sant Vicenç , em fet parada a Can Noé on em fet un molt bon esmorzar i el més important vi i copessss, a faltat el puro jjijiji

Un cop acavat L'esmorzar, L'àmic Tendo ens tenia preparada una bona emboscada, l'hem disfrutat i moooolt.

Per acavar la sortida, baixada per Can Japí fent els Senderillos del Gripau i del Burro.

Agraïr a tots els companys per la seva presència i la molt bona companyia, esperem repetir ben aviat.

Sense saver-ho Avui la Lluita per el Gran Premi podria haver fet un gir de 360º amb la Perdua d'en Carles i no portar el mallot Oficial.

Durant L'esmorzar és sentien crits de Mollen 0 Pointssssss !!!!

Marxa Popular Termes D'arenys de Munt

Marxa Popular Termes D'arenys de Munt

Avui tocava la marxa d'Arenys de Munt, on Andrew partia com a gran favorit a podi, el gran Carles sumava i no deixava de sorprendre i en Toni, Grandíssim Gran de Grans apareixia sense previ avís, sota l'eslògan "estic de vacances" vinc a probar, apreteu el cul. Un servidor tenia l'objectiu de fer la marxa a peu amb la dona i fer-la finisher i enganxar-la al mundillo, l'ambient genial, la ruta ideal.

Adrew, tot i petar per lessió a aturat el crono en 1h55'i rodar al principi amb els primers, gran Carles, 2h15' i Grandíssim Gran de Grans 2h30', venint a estirar cames, brutal, no cal comentar més. Un servidor i senyora, finishers, i ella, amb ganes de repetir!! ;-)

Ruta llarga 24km i +700dpa aprox? i curta 14,01 +514dpa.

Hi ha tensió, ningú dóna res per perdut i ara, s'hi vas més que mai. Ens consta també que amic Sr.dels Desnivells ha repartit estopar per Castellar de n'Hug i l'excusa ha sigut la marxa run "espai Kilian", esperem crònica.

En fi, un no parar. I amic Rocko i Cuadrado fent prospecció del circuit btt que trobaràn a l'open Muntbikes, està clar que volen podi. Es pot demanar més per a una "final" de temporada??!! ufffffff!!!!!! "hagan juego señores"....

P.D: truiterada o sopar ja, urgent!! proposem dates o què?!

24a Marxa de resistència BTT La Selènika

24a Marxa de resistència BTT La Selènika

Avui amb en Melcior ens em presentat a Navarcles per participar a unes de les marxes BTT més mitíques del nostre Pais , la Selènika.

Al arrivar a Navarcles, ja em vist el panorama que ens trovariem, molta i molta gent. (1380 participants)

A les 7:40 arrivem al arc de sortida, estem per el mitg tirant cap enrere potser entre el lloc  600 o 700.

Pasades les 8 es dona la sortida amb L'eclat d'una traca, tardem més de 5' a posar-nos en marxa, a més sense poder pedalar, intentem avançar com podem, vaig darrere d'en Melcior però em tanquen i el perdo de vista.

Apartir d'aqui ja no ens em tornat a trovar fins l'arrivada a meta.

En Melcior ha volat finalitzant en el Lloc 23 de la General amb un temps de 4h 55'

Per la meva part m'he clasificat el num 168 amb un temps de 5h 47'

Amb el tema de les clasificacions em de dir que els temps no són reals ja que han començat a contar quant han donat la sortida, el qual vol dir que nosaltres al sortir més tard hauriem fet millor temps i millor lloc a la general, aqui ens preguntem per què feien servir xips !!!!

Ens em fet un tip d'avançar gent i estem contents per què ens em trovat amb mooolt bones sensacions, fer aquesta marxa a l'altura de temporada que estem no és broma, ara si urgentment toca fer una truiterada o sopar per explicar-nos les últimes batalletes Mallerengues.

Carles !!! Gaaaasss a L'ironman !!!!! Bruuuuutaaaaaal Espartaaaaansss !!

3h De Resitència BTT Del Corró D'amunt

3h De Resitència BTT Del Corró D'amunt

Avui amb el gran Melcior em participat a  les 3h de resistència Btt que s'ha celebrat a les Franqueses del Vallès.

El circuit poc tècnic , molt rodador i amb baixades de gran velocitat constava de poc més de 6km.

Tant jo com en Melcior em realitzat 7 voltes al circuit acavant en la 6 posició de la general a poc més de 1' dels cinquens i a 7' dels guanyadors de la Prova

En Melcior en tot Moment ha demostrat estar en un estat de forma impresionant i donant espectacle a l'última volta tirant de fuaaa i entrant a L'sprinn a meta

MARNATON '12

MARNATON '12

Després del briefing d'ahir a la nit, els dubtes d'en Carles eren majúsculs. La seva preocupació és reflectia en la seva cara. La tramuntana bufava de valent. Havia vist les onades que feien, i la sortida de la cursa s'havia retrassat 2 hores més tard del que estava previst.

Aquest retard, no només l'afectava anímicament, si no que també afectava a la logística del cap de setmana de glòria. La sortida de la Matagalls seria més tard i la hauria de fer més recorregut de nit.

La preocupació era ben visible en la seva cara.

Durant la nit, la tramuntana bufava per entre les escletxes de la porta de de l'habitació, recordava que encara no amainava.

A 2/4 de 9 havíem quedat davant d'un forn. Ja passaven 10 minuts i en Carles no apareix. Jo he d'agafar l'autobús per anar a Cala Jugadora (no. 8?), el mateix que havia d'agafar en Carles. Miro d'alt de l'autobús i ell no hi és.

En arribar a la cala, el vent encara es fa sentir. Al cap d'una estona ens comuniquen que la sortida s'endarrereix 1/2 hora més, la tramuntana serà més fluixa. Ens criden per començar a entrar a l'aigua i continuu sense veure en Carles. S'haurà retirat? haurà preferit anar a la Matagalls directament? Això el privarà de completar un cap de setmana gloriós (i potser definitiu?).

Quan m'estic posant el neopré veig una llum intensa que baixa cap a la cala. És en Carles acompanyat d'en Leònides. Crida: "això és Esparta!".

Durant la travessa, en alguns moments, les onades eren fortetes, et movien una mica, i altres vegades els esquitxos passaven per sobre, però la tramuntana bufava a favor.

He arribat a Cadaqués en 1h 46' i en Carles ho ha fet en 2h 20' (resultats pendents de confirmar).

Una bona experiència. Ha valgut la pena nedar pel costat d'una costa tant agreste, amb molts de matisos.

Cebriarenca BTT 2012 i Costa Brava Extrem

Cebriarenca BTT 2012 i Costa Brava Extrem

Nou cap de setmana mooolt Intens per L’el.lit Mallerenga :

En Carles , Roger , Marc i en Xavier han participat a la marxa Btt de Sant Cebrià de Vallalta que constava de 38.5 Kms i gairebè 1.200 mts Dpa, fent tots ells un gran paper en un circuit molt trenca-cames.

Per la seva Part en Melcior , Martí i David han participat a la primera edició de la Costa Brava extrem a Blanes de 90 km i +2.600 Dpa .

Els Mallerengos començan a esmolar les espases per enfrontar-se als reptes del proper cap de setmana (Volta Cerdanya , Marnaton i Montserrat - Matagalls)

Glòria a Esparta !!!

IV Cursa de Policies i Bombers D'Argentona

IV Cursa de Policies i Bombers D'Argentona

Aquest Matí en Xavier i L’Andreu han participat a la cursa popular D’Argentona que constava de 10km per camins i pistes forestals d’aquesta Localitat.

A les 8:30h del Matí s’ha donat el tret de sortida i poc més de 230 participants de tots els nivells han començat la cursa.

El recorrègut ha constat dels 2 primers km’s força plans amb tres pujades fortes km’s 3,5 i 7 i per acavar els ultims quilòmetres han combinat baixada i plà

Avui la Gran Absència ha estat la d’en Carles Mitjà, l’actual Leònides segons les informacions que ens havien arrivat, el Gran Mestre tenia pensat venir a fer la cursa, però finalment no ha fet acte de presència.

Desde L’ausanne s’insta al sr Carles Mitjà que presenti Justificant per la seva absència en el dia d’avui, les últimes filtracions parlen de una sanció exemplar si les seves al.legacions són rebutjades.

Aquets podrien ser alguns dels seus Motius

1 - M’he Adormit

2 - La meva dona m’ha amagat el despertador

3 - Aquesta cursa era una mariconada i sería una perdúa de temps per Mí

Pel que fà les clasificacions L’Andreu ha acavat en el lloc 8 de la categoria senior masculí amb un temps de 43’

En Rocko debutant avui a una cursa a peu ha arrivat en el lloc 34 amb un temps de 51’ tambè de la categoria senior Masculí

Filtració de les puntuacions actuals pel Premi Leònides

Filtració de les puntuacions actuals pel Premi Leònides

A les 8 al Calisay

A les 8 al Calisay

Aquest matí hem tornat a sortir des del Calisay, allò que vam fer durant tant de temps i que s’havia començat amb la colla d’en Ferran S.

Ens ha acompanyat en Xavier, company de fatigues de VC i Transpyr, que ha anat davant en tot moment amb en Xavi. En Sellés i jo hem anat darrere fent el que podíem. Menció especial per el Màster50, ja que ha escalfat fent 20kms al matí i després ha seguit per arribar als 50kms.

Hem corriolejat per la Creu, Senglar, can Vives, cementiri Vallgorguina, Xeremell i Arenys per can Colomer. 36kms, +1000m

PD: A la foto es veu com en Pep aguanta el gos de la dona que ens l'ha fet...

Salut Guiño

Terra d'iniketes

Terra d'iniketes

Avui en Carles i l’Andreu s’han enfilat cap a sta.Cristina d’Aro per participar a sa Guilla la cursa per les montanyes de les gavarres. A les sis i mitja del matí ens hem trobat al pont d’arenys de munt i ens hem dirigit cap a la cursa. Durant el trajecte el sr.Mitja m’ha explicat els greus aconteixements succseïts a castellar on Mr. Rocko alias sigrfredi va deixar escapar un clar hattrick, Carles creu que hi haurà dura penalització per part de la UCI. Un cop a sta.Cristina hem agafat els dorsals i ens hem enfundat les bambes de correr, l’andreu avui estrenava les noves salomón que l’acompanyaràn a la matagalls-montserrat. A la sortida, en carles i l’andreu s’han separat per no tornar-se a trobar fins al final de la cursa. Els primers tres qms de cursa han estat uns qms planers on s’han començat a fer les gruopetes, jo m’he quedat entre els 20 primers. Després del quilòmetre 3 la cursa s’endinsava cap a corríols que cada cop pujaven més fins a arribar a la primera sorpresa de la cursa, doncs haviem de escalar per una paret de pedre agafats per una corda, aquest fet s’ha anat repetint intermitenment durant els següents qms. Un cop arribat al massís de les gavarres hom podía pensar que l’escalada acabava allà. La veritat és que la baixada es feia més complicada que la pujada, doncs la baixada s’havia de vigilar molt agafats de la corda intentant no caure. Al final ha començat uns tres qms de baixada per corriols que han ajudat a relexar els bessons. En aquest moments arribavem al primer avituallament que ens ha anat perfecte doncs la calor apretava molt fort. Despr’és de l’avituallament el tarannar no ha cambiat, pujada i m’és pujada que s’havia de fer molts cops caminant. El tercer aviatuallament estava al cim d’un massís i la calor ja era imposible d’aguantar anavem secs. Aquí a començat una baixada per una pedrera per acabar de destroçar els genolls. En aquest punt la cursa s’ha començat a fer molt dura, només pujada i alguna petita baixada. El últim dels avituallaments indicava que el final estava aprop, segons el tiu tot baixada no reservis deia. Sortint del aviatuallament 2 qms més de pujada. Finalment la cursa ha anat baixant fins a arribar al poble i finalment a l’arribada. L’andreu ha arribat 68 amb 2 h 45 min i en carles 147 amb 3h 20 min. Prova no apte per cardíacs mol i molt dura