La llibreta virtual.

Transcatllaràs – Senzillament espatarrant!

La Transcatllaràs la definiria com una ruta gourmet especialment indicada per paladars refinats. Tampoc és el que el meu ho sigui, però he gaudit molt d’un recorregut fet amb molt bon gust, traça i dedicació. La ruta és exigent degut a una orografia molt accidentada i, per tant, cal guardar forces per assaborir-la plenament.

Em vaig assabentar de “La Transcatllaràs” (http://www.latranscatllaras.com) en la darrera edició de la ja-clàssica marxa de BTT “La Catllaràs” (http://www.lacatllaras.com). Ja fa uns quants anys de la meva primera participació i ,des de llavors, la meva fascinació pel massís/espai natural del Catllaràs no ha fet més que augmentar. Gran part de la culpa la tenen els qui hi ha darrera de la marxa de BTT i, sabent que són els mateixos que ara engeguen aquesta nova proposta, em vaig dir que no me la podia perdre.

M’arribo fins a les oficines de Pedratour a Berga (http://www.pedratour.com) i em faig amb el forfait bàsic: Mapa alpina amb tot detall del recorregut, mallot i GPS amb els tracks carregats per fer-ho en dues etapes segons la meva petició. També m’hi inclouen unes barretes/gels i el carregador del GPS. Es palpa la il·lusió d’arrencar aquest nou projecte: tot és cortesia i amabilitat!

L’inici natural de la Transcatllaràs és des de St. Julià de Cerdanyola. M’hi arribo des de Castellar de n’Hug per carretera, tot baixada fins la Pobla de Lillet i ascensió per la tranquil·la carretereta que puja al santuari de Falgars. A les 9 sóc al centre del poble i, tot i haver-me tret la son de sobre pujant la collada Sobirana, decideixo fer un cafè amb llet. Surto del bar ara sí disposat a iniciar la marxa, i em barallo uns minuts amb el GPS. Amb això que se m’acosta una bona ànima caritativa i m’ofereix ajut: amb 10 segons em deixa el track carregat amb totes les opcions per tenir la navegació més idònia. Encara no arribo a poder articular un “moltes gràcies” que em fa un briefing de la ruta al màxim detall - He tingut la p. llet de topar-me amb en Gepi, el qui ha parit tot plegat, i amb tota la generositat del món em facilita el seu núm. de mòbil per si em passa res o tinc algun dubte durant la travessa. De tant bocabadat que estic em descuido de demanar-li una foto junts.

Els primers kms són d’ascensió per pista ample que es fan amens per entrar en calor. Un cop dalt la Serra del Mill ja deixem la banda de St. Julià per iniciar el descens cap a Malanyeu per un corriol que es la més genuïna carta de presentació de la travessa. De Malanyeu arribem a la Nou de Berguedà, però abans d’entrar al poble, el recorregut ens porta a fer una volta espectacular encerclant el Sobrepuny, on el massís es presenta amb el seu relleu més abrupte i accidentat. És una volta que permet fer un tast dels paratges que visitarem més endavant, a tocar de Sant Romà de la Clusa i amb vistes privilegiades sobre el Castell de l’Areny. Tornem cap a la Nou fent un descens deliciós, malgrat exigent i tècnic, per un corriol/PR que ens deixa al bell mig del poble. Moment de reposar forces i omplir dipòsit. Estic exhaust i només he fet 40km, invertint prop de 4h malgrat la sensació de no haver fet grans desnivells; i una declaració d’intencions prou contundent: De la Nou a Vilada poc menys de 15km que inverteixo en 1:30’, la majoria dels quals per un corriol/PR puja-baixa amb vistes esplèndides sobre el pantà de la Baells. Finalitzo la primera etapa a Vilada amb 5:21’ per fer els 56km dels 53 teòrics (efectes d’adaptació al GPS que m’han fet fer algun km de més buscant la traçada correcta) i +2190 dpa. Aquí m’oblido de fer la volta integral en dues etapes. Seran tres.

Per reprendre la marxa des de Vilada faig els 40km que em separen de Castellar per la carretera de Sant Jaume de Frontanyà. A excepció del coll de la Bataiola no presenta gaire desnivell i em planto a Vilada amb 1h30´. Quina diferència serà la tornada cap a la Pobla, amb els mateixos kms però invertint gairebé més del doble de temps. Aquesta 2a etapa es presenta més rodadora que l’anterior i, a banda d’un corriolet encisador sortint de St. Jaume, la pràctica totalitat del recorregut és per pista. L’encant recau en els paratges i en el testimoni romànic de Sant Sadurní de Rotgers, Sant Vicenç de Castell de l’Areny i el més magnificent de Sant Jaume de Frontanyà. Finalitzo l’etapa amb 3:31’ per fer 39km amb +1360 dpa.

Com diu la dita, el millor es fa esperar. La tercera i darrera etapa l’inicio des de la Pobla per la pista que puja cap al Xalet del Catllaràs. El track suggereix fer un curt cul de sac fins el mirador de la Roca de la Lluna; me’l conec i decideixo seguir cap a Ardericó on aprofito per saludar en Kun, el guarda, i fer un petit mos per agafar forces i omplir aigua (fins a Sant Romà de la Clusa ja no tindré cap altre “avituallament”, 3h més tard). La traca final comença a partir del Pla Fondo, on hi arribo després d’una curta però intensa ascensió des de la collada de Montclús. A partir d’aquí, el delit absolut pedalant per prats i corriols a més de 1600m d’alçada. Primer seguint cap a l’est, coincidint en sentit invers amb la Ruta de l’Ermità (http://rutaermita.com) fins la Creu Melosa, després voltejant el Serrat Espatllat just damunt de Sant Jaume de Frontanyà, i finalment remuntant cap a l’oest per retrobar el Catllaràs més autèntic amb el Puig Lluent i Grau Pedrís. La baixada fins a Sant Romà per GR és senzillament espectacular. Omplo dipòsit per encarar l’últim tram que depara una darrera ascensió per la Clusa per anar a buscar llocs tan emblemàtics com la Roca del Catllaràs i el Camp de l’Ermità. La baixada cap a Sant Julià s’entreté per un últim corriol que ens deixa a la Sobirana i d’allà fins a Coll de Jou per fer l’últim descens per pista fins al centre del poble. Tanco la 3a etapa amb 5:31’ per fer 54km i +2055dpa. Ara sí, aconsegueixo fer-me una foto amb en Gepi, a qui agraeixo novament l’amabilitat de venir-me a trobar. Tot plegat espaterrant.

/roger

El full parrokial -

Hi han rumors que parlen que roko ja ha superat els 650kms aquesta setmana

Avanç informatiu

Avui entrenament estratosferic dels mallarengos Roco i propica sobrepassant els 200kms i 3000 mts de desnivell en una sortida amb bici de carretera

Dema ampliarem noticia

Entrenaments:
.- Dijous 13 tarda: 1h gimnàs.
.- Divendres 14 mati: 8 Km trotant amb la Keta, 30’ gimnàs.
Comentaris:
.- Gracies Propica per publicar; això semblava un monòleg.

propika -

Avui 65km road amb bona part sota la pluja

Pensament 4793

.- A voltes no escolto allò que em diuen per poder escoltar el que em volen dir.
.- Sóc ateu respecte a la majoria dels deus respecte als quals la humanitat ha cregut alguna vegada. Simplement procuro anar un deu més enllà.
.- Aquest pensament és el plany de les lletres ferides.

Pensament 4792

CONFESSIONS D'UN LLIGAIRE

.- L’orgasme no és una estació a la qual s’arriba, sinó una manera de viatjar.
.- Si et mires fix al mirall i t’aguantes la mirada prou estona et veuràs per dins.
.- És una veritat ABSOLUTa ue les veritats afectives, fins i tot les meves, són relatives.
.- Amb elles sigues sincer, però això no t’obliga a dir-ho tot, només a que allò que diguis sigui allò que pensis.
.- Ara he descobert, hi ho dic amb contrició, que totes les confessions que he escrit, en el fons eren per mi.

Pensament 4791

DESIG INFINIT

A voltes voldria desaparèixer,
treure’m aquest pes de sobre,
no haver-la conegut mai,
per no haver de desitjar-la
... a tot hora.

Roma -

Sèneca: Fes el que hagis de fer i no el que puguis.
Carles: Fes el que desitges que és el que has de fer.

Carles -

Hess: Si odies algú altre és perquè odies quelcom d’ell que és dintre teu: el que no és part de nosaltres no ens amoïna.
Carles: Aquesta regla no falla mai?

Un algú qualsevol: Qui ets?
Carles: Estic procurant de saber-ho.

Entrenaments:
.- Dimecres 12 tarda: 1h 10’ gimnàs.
.- Dijous 13 mati: 70 Km bicicleta de carretera.
Comentaris:
.- Continuo picant pedra.

Carles -

Un escuraclavegueres.- Des de les clavegueres hom veu més bé com és de merdosa la gent.

El calvari de la vall de llàgrimes.- Cadascú té el calvari que li pertoca, però n’hi ha de vius que es fan portar la creu.

Implàcida nit de malsons.- Cada dia que passa, el meu cervell s’assembla més al castell de Kafka, un baluard ben defensat, però controlat... per gent desconeguda.

Carles -

Un creient.- N’hi ha que creuen i n’hi ha que es creuen; la mala sort és que aquests darrers són la majoria.

Camus: Mai no canviem de vida.
Carles: Tanmateix, podem canviar la manera de viure.

Pensament 4790

A LA MEVA DONA

La meva dona és:
Un dansa eròtica de vida.
Un calorós tacte diví.
Un fragment del desig infinit.
Un passeig per l’horitzó.
Una rosa dins la mar.
La meva raó de ser i d’existir.

Pensament 4789

CONFESSIONS D'UN LLIGAIRE

.- Qui es creu amo i enyor d’una femella esdevé esclau de les seves vanitats.
.- Elles em poden enganyar fàcilment amb les seves paraules, però mai amb les seves mirades.
.- Deixar-se estimar és una altre manera d’estimar.
.- Prova’t els meus llavis, crec que són de la teva talla.
.- És cert, sóc un lligaire egoista, però no pas per culpa meva sinó d’elles.

Toni -

Entrenaments del 3 al 23 d'agost: Vacances.

Si no publico, no puntuo.

Entrenaments:
.- Dimarts 11 tarda: 50’ gimnàs, 5Km caminant amb la Keta.
.- Dimecres 12 matí: 70 Km bicicleta de carretera. Per la tarda més.
Comentaris:
.- No us penseu que el peix ja estigui tot venut. D’aquí al mes de novembre encara hi ha marge per sorpreses.

Carles -

Andreu els dies 12 i 13 de setembre s’organitza per primer cop la COSTA BRAVA RADICAL TRAIL (http://www.costabravaradicaltrail.com/index.php) Vols reveiure l’experincia de fa dos anys?

Ajuntant experiència i il•lusió per part de ex participants en l'organització de l'antiga Costa Brava Xtrem Running marquem com a principal objectiu desenvolupar una gran carrera de muntanya en un entorn privilegiat com és la Costa Brava i en concret, el recuperat Camí de Ronda.
D'aquesta manera, volem articular l'esdeveniment perquè qualsevol corredor pugui trobar la seva modalitat d'acord amb el nivell d'exigència o voluntat d'esforç concret.

Hem desenvolupat la carrera en tres distàncies i sis modalitats diferents amb un mateix punt d'arribada, la localitat de Blanes, primer poble de la Costa Brava en sentit nord.

La distància més llarga de 160 km, amb sortida en el pintoresc Cadaqués, poble insígnia de la nostra costa i que representa el vessant més empordanès de la comarca de Girona. Una distància intermitja de 80 km amb sortida a Tamariu, per recórrer bona part del Baix Empordà i la Selva. I una tercera de 25 km, pensada per a l'atleta més popular o experts en distàncies més curtes amb sortida a l'emblemàtic poble de Tossa de Mar, establint com a punt de partida el seu tan fotografiat castell.
Aquí et deixo la proposta.

Carles -

Un solitari.- El problema de la vida no és pas el de la pròpia soledat, sinó el de comunicar-la als altres.

Pregunta a Rousseau.- Quina és aquesta llibertat que es fonamenta amb un pacte?

En un bar progre de Synera ed Ram.- L’assimilació dels fatigats disconformes és l’arma principal que fa servir el sistema per legitimar la seva tirania.

Carles -

Principis?.- L’important per un home no és tenir principis, sinó viure tant conseqüentment que en pugui prescindir.

Indecís. Ahir em pensava que sóc una persona indecisa, però avui no n’estic gaire segur.

Gimnasta escèptic.- L’única gimnàstica que faig és acompanyar al cementiri, de tant en tant, els amics que feien gimnàstica cada dia.

Carles -

Oblida els problemes.- Ca, home...! Els problemes no són pas ----- solucions. No t’hi escalfis la closca. Senzillament, són els eixos per on llisca la vida.

Vetlla per tu mateix.- No esperis que els altres facin per tu allò que tu no ets capaç de fer per tu mateix.

Davant el mirall.- Jo sóc aquell que es cerca ell mateix.

Carles -

Grafitti al wàter.- Prou que n’està de bé masturbar-se, però cardant hom fa bones amistats.

Escoltant notícies.- Vigila! Ens collonen... i no passa res.

Entrenaments:
.- Dilluns 10 tarda: 1h15’ gimnàs.
.- Dimarts 11 matí: 70 Km bicicleta de carretera.
Comentaris:
.- Diumenge vaig sortir a fer btt amb la penya de la Font; feia setmanes, mesos, anys...que no coronava primer les pujades. Aquest matí bones sensacions pujant cap a Hostalric per Collsacreu. “No estamos tan mal”

roko -

Diumenge fariem una ruta amb bici de carretera per Andorra

Carles celebro que vinguis a Andorra

Avui amb pica em comentat que si trobem algu que ens pugui fer assistència només fariem la pujada pedalant i la tornada seria en furgoneta

L'organització proposa aquesta alternitava a cambi fariem una ruta amb bici de carretera amb bici de carretera

Pensament 4788

POEMA DE LA KETA

Jo sóc qui que t'espera...
Jo sóc qui et creu...
Jo sóc qui t’escolta...

El teu cotxe té un so especial i puc reconèixer ’l entre mil.
Els teus passos i la teva veu tenen un timbre màgic, són música per a mi...

I torno a esperar-te i a creure’t i a escoltar-te sempre i sempre...
Pel so del teu cotxe;
Pels teus passos;
Per la teva veu;
Per la teva olor;
Pel teu repòs sota la meva vigília;
Pels teus ulls;
Per les teves mans.
I sóc feliç així.
Jo sóc qui t'espera:
Sóc la teva Keta!!!

Entrenaments:
.- Dissabte 8: 16 Km trotant amb la Keta.
.- Diumenge 9: 32 Km btt, 2 ampolles de cava.
.- Dilluns 10: 70 Km bicicleta de carretera.
Comentaris:
.- Roger la teva crònica traspua entusiasme i vitalitat; només cinc paraules: IM-PRE-SIO-NAN-TE. Avui dos corresponsals del Full Parrokial han sortit d’Arenys cap a Engen. Això de ser el vigent Leònides inspira coratge i fortalesa.
.- Confirmo que la família i el preparador han donat el vistiplau per fer la Pujada d’Andorra. Confirmo que no estic en condicions físiques ni mentals per afrontar aquest repte amb garanties. Confirmo que seré el 22 d’agost a les 5 de la matinada a la línia de sortida.
Salut.

propika -

Confirmo que vaig sortir amb rocko
Confirmo vaig fer 140km +2300
Confirmo les noticies publicades pel full parrokial
Confirmo que no estic per pujar Andorra
I per ultim confirmo que el 22 estare a les 5am per sortir juntament amb rocko cap Andorra

El Full Parrokial -

Dissabte en Propica va realitzar una sortida de fons amb la bici de carretera acompanyat de roko i els seus companys de dosrius

Propica va explotar com un Llumí a la pujada de santa fé i va veure la padrina per coronar collformic

A falta de dos setmanes per la pujada a Andorra a propica se li gira feina

roko -

brutal Roger !! ens apuntem aquesta travessa a la nostre llibreta d'objectius , amb aquesta crònica m'han entrar ganes d'anar-hi

- dilluns : Road 72km +826 dpa
- Dimarts : Road 23km +296 dpa
- Dimecres: Road 24.1km +341 dpa
- Dissabte: Road 165kms +2.562 dpa

Tanco la setmana amb 11h d'entrenament 284kms +4.000 dpa

Aquesta setmana entrant el meu preparador m'ha preparat un pla d'entreno brutal

M'ha retat fer entre 500 i 700kms en una setmana

Roger que vagi molt be per Alemanya !!

Demà últim dia per comfirmar asistència a Andorra

Roger -

Intentaré posar-me al dia ara que cau un bon xàfec a Castellar.

Martí, amb gestes com les teves sobren les paraules. Vaig llegir amb avidesa totes i cadascuna de les cròniques diàries que tu i la Rut ens vau regalar via whatsapp. A voltes les rellegia dues o tres vegades. La teva crònica posterior al bloc és molt emotiva i serà, sens dubte, font d’inspiració de cara a propers reptes. Moltes gràcies per compartir-ho.

Entrenaments secrets, Juliol: 1000km, +34mil dpa, 52h. Inclou marxa la Catllaràs, ViPxTrem amb en Martí i pujada a Castellar per ctra. Força més asfalt que d’altres anys, buscant agafar fons sense cremar-me.

Dimarts que ve marxo cap a Engen, selva negra, Alemanya. Hi arribaré amb il·lusió i ganes, i sense altra ambició que gaudir de l’experiència. Espero acabar amb la satisfacció d’haver-ho passat bé sense gaires patiments ni contratemps (si més no, amb els deures fets per minimitzar-los tot el possible).

Roger -

Feia temps que no gaudia tan de la bicicleta com ho fet aquests darrers dies. Sense mirar el rellotge i assaborint cada pedalada. Parant cada dos per tres i fent moltes fotos. Vagi per endavant les meves disculpes per la gosadia d’obrir una nova entrada: una intromissió certament egocèntrica – Publicaré entrenaments i repartiré felicitacions per no trencar la dinàmica. Si puc entre avui i demà. Salut!