Blogia
La llibreta virtual.

TURO DE L'HOME

TURO DE L'HOME

En Carles i en Toni han fet el cim. En el primer intent d'aquesta temporada s'ha assolit un dels cims més emblemàtics dels que tenim a prop.

Ha estat una pujada bastant ràpida, 3h30' fins el cim. Hem pogut gaudir d'una temperatura agradable, d'un temps també favorable i finalment del gaudi de la natura.

Quina verdor. Els pins negres estan excelsos, el terra era tot ben xop, l'aigua feia camí cap avall pels rierols, quin gust escoltar el seu pas. I com no, el cant de la mallerenga que en Carles ha identificat ràpidament.

La ruta ha estat: Arenys-Vallgorguina-St. Celoni-Turó de l'Home-La Costa-Mosqueroles-St. Celoni-Vallgorguina-Arenys.

90 kms de fruir de la natura, de gaudir del resultat de la preparació física, de gaudir de la companyonia, de no massa esforç per arribar al cim, de la temperatura baixa en ple mes de juny, dels núvols pujant Vallès amunt.

En definitiva uan sortida per anar fent fons pel que ens espera d'aquí a dues setmanes.

30 comentarios

pep -

Acabo de llegir els articles
Entrenos casi de professional
I molta motivació
La finestra amb llum molt bo



Jo aquest cap de setmana
A can Gelpi es farà el concert del Pets
I dissabte tinc feina i diumenge també

Però no us confieu
Menys dilluns he anat sortint cada dia
A fer 15 o 17 km Corral Creu Rupit etc

Que vagui be a tots el cap de setmana
Salut i entreno

marc -

Avui he trobat a alguns del club d'Arenys de Munt que se'n van a fer el doce24, a Madrid, 24h en bici individual o per equips.. He pensat que se't donaria bé, Carles. Individual, òbviament.

Ja vigilaré demà, en Toni em fa molta por perquè cada quilòmetre que passa està una mica millor que tu..

www

Carles -

M'agardaria molt acompanyar-vos, però els deures familiars i estudiantils reclamen la meva presència.

Marc ves en compte a partir del Montnegre, que a les segones parts en Toni es motiva.
Salut i força.

marc -

Accepto, 7,30 kalisay.

Niré a dormir aviat que sinó no arribaré a temps..

Fins demà!

TONI -

Em sembla bé, però si vols a les 7:30

marc -

7,15? Faré un esforç i no sortiré de festa.. demà si no em canso gaire ja ho faré..

TONI -

No, no me'ls trenques. Vares comentar que tenies feina, així és que ja m'havia fet una altre ruta.

Ja em va bé. Si et sembla, i no vas a dormir massa tard, podem quedar o bé a les 7 0 a les 7:30

Potser trobem en Fermí.

Seré jo qui farà d'sparring. Però com que ja saps la ruta, pots arribar a dinar.

Pau i herba

marc -

Toni, no m'agradaria trencar els teu plans d'entrenament.. Si vols fer aquesta ruta que dius em sembla perfecte. Penja l'hora ke vols i ens veiem al calisay. Espero poder seguir el teu ritme.
Avui 20kms suaus.

www

TONI -

Estic molt acollonit.

En Marc ja ha acabat d'estudiar (desitgem la millor nota).

En Roger està aprofitant cada moment per preparar l'atac al primer lloc del podi. Segur que aquest cap de setmana faràs la volta en bici al País Basc només com entrenament.

En Carles està entrenant com una bèstia.

Jo només faig els 2000 mtrs de piscina i ahir 10 kms de carrera amb un temps fatal.

Així és que he decidit omplir la meva motxilla d'humilitat i, com bé diu en Roger, no fer el ridícul.

Per demà ja m'havia preparat una ruta en solitari, però en Marc m'ha deixat un recado al mòbil aquest matí, no sé si per a motivar-me, per provocar-me o tant sols per recordar-me on és el meu lloc.

Per demà proposo la ruta següent:
- Arenys, Corredor, Llinars, Olzinelles, St. Martí, Creu de Canet i Arenys.

Sortida una mica d'hora per ser a Arenys a sopar.

Pau i herba

Carles -

Entrenaments:
Dijous: 27 Km. LLavaneres-Hipica-Pedra de la Ferradura-Arenys.
Divendres: Super massatge de 1h 30'
Excuses:
Si dissabte surto a entrenar ho fare molt d'hora doncs a 2/4 de 10 haig de ser de tornada per logística familiar. Diumenge festival de patinatge. Per la tarde anem al Canigo a veure la posta del sol amb en Toni, familia i amics. Em plantejo posar la bici al cotxe i tornar pedelajant, doncs dilluns faig pont.

Marc suposo que en acavar els exàmens t'has tret un pes de sobre i com que aniras molt més lleuger em fa pànic fer-te d'sparring. Tanmateix com ja estas habituat a esperar-me podem quedar per una tarde de la propera setmana.Dimecres m'agardaria anar a rodar 5 horestes.
Toni que no entrenes?....o es que com estas tantes hores a la piscina, al passeig de mar i voltant amb la bici t'has oblidat de penjar al bloc els teus entrenaments que tant em motivan?.
Roger ens hauries d'explicar quin pla de preparació penses seguir al Pais Vasc per pujar al podi en la ruta de Catllaràs.
Salut i força.

Anónimo -

... inferior a 100km i 2000m a partir del Juliol. Per tant, m’abstinc de fer propostes per no fer el ridícul.

Bona sortida demà i bon cap de setmana
- roger

Roger -

Contraoferta: Incloc discoteca a Puigcerdà dissabte nit!

És broma Marc, ho entenc. Cap problema ;-)

De fet, si us sembla bé, podríem organitzar alguna sortida de cara el mes d’agost per allà dalt. La meva intenció és memoritzar tots els corriols i camins amagats durant la marxa per tal de poder-ho repetir durant les vacances d’estiu (tipus Open Natura d’Arenys de Munt, que després de tants anys, l’organització encara ens descobreix els camins i paratges més inhòspits i espectaculars!)

En fi, una opció com qualsevol altra – Ben mirat, els de la pedals de foc no crec que es confirmin amb qualsevol ruta

marc -

Moltes gràcies Roger, de veritat. El dissabte a la nit haig d'estar per aquí baix. La pedalada ha de ser molt xula tot i que potser massa lluny per fer un puja-baixa. Segurament ho deixaré per una propera ocasió. Gràcies.

Demà dissabte puc sortir, si sortiu apunteu per aquí quin plan hi ha i ens veiem demà!!
salut i dones

Roger -

Hola Marc,

Tinc previst passar aquell cap de setmana a Castellar de N’Hug

No cal dir que si vols pujar dissabte a la tarda/vespre i passar la nit a casa, seràs més que benvingut. L’endemà podem baixar amb bicicleta fins a St. Julià de Cerdanyola a primera hora (pràcticament tot baixada, calculo que uns 45 min, suficients per escalfar?)

L’oferta no inclou nit de dissabte discotequera, ni cubates. Però sí que inclou un bon sopar amb una escudella i carn d’olla que crec et proporcionaran la mateixa càrrega energètica per l’endemà que els cubates :-)

Seria un plaer – Sense cap compromís; entenc que potser et resulta massa enrevessat...
-roger

P.D. Enhorabona, ja has acabat tots els exàmens oi?
P.D.D. Els ironmen de la pedals de foc, que no han entrenat avui? Ai, ai ,ai... Vinga, vinga!


Seria un plaer – Sense cap compromís; entenc que potser et resulta massa enrevessat...
-roger

P.D. Enhorabona, ja has acabat tots els exàmens oi?

P.D.D. Els ironmen de la pedals de foc, que no han entrenat avui? Ai, ai ,ai... Vinga, vinga!

marc -

Roger, a la Catllaràs hi vas des de bcn o ja estàs per allà dalt? Ho he estat mirant i el paisatge és xulo. Ja diràs, cap problema sinó.

www

marc -

Què tal nois.. Ahir entrenament de 23kms, mitja de 21km/h. Creu, Sant Iscle, Sant Pol i Arenys. Suau per anar agafant ritme.

Atenció a les excuses: dissabte el meu jefe ha decidit que vagi a inspeccionar un forjat d'un hotel a bcn. No crec que pugui venir..
Tinc tardes lliures tot l'estiu, si algú (Mitjà) vol un sparring ke ho apunti x aki..

SSSSSalut

Roger -

Molt bon entrenament (volta impressionant), i gran analogia amb el bon estudiant.

Salut i entrenament
-roger

Carles -

Entrenaments:
Dimecres: 58 km. amb bici de muntanya (Rupit-Corredor-Can Bordoi-Coll de Parpes- Orrius- Mataro-Arenys),35 minuts al gimnas, ara estic practicant amb l'arma secreta.
Confidencies:
El passat diumenge, quan tornavem del Turo de l'Home, li vaig comentar a en Toni que es prepares alguna imatge mental per si a pedals de foc les forces li flequejaven. Sense dubtar ni un moment en va dir que ja la tenia: Un garn edifici amb moltes finestres i en la negro de la nit una única habitació amb la llum oberta,la resta tot a les fosques.

En demanar-li la significació d'aquesta imatge em va comentar que aquest era un edifici per estudiants que preparaven oposicions i de matinada, mentres els seus companys dormien n'hi havia un que estava preparant el temari. I aixo ho feia nit rera nit, doncs quan les forces li flequejaven pensava que algú altre encara estava estudiant i aixó li donava forces per continuar.Dia rera dia sempre era l'ultim a apagar la llum i evidenment el dia de l'exàmen el seu esforç es recompensat.
Roger, Marc, Pep us haig de confesar que des que en Toni em amb va explicar aquesta historieta la faig servir per motivar-me a sortir tant com m'es possible per entrenar-me.
Salout i força.

Roger -

Seguint amb la granota,

ara m’he perdut – però de què coi parleu? Què són aquestes càbales de si 170EUR amunt, avall; de si ridícul per aquí, allà...

Però si us ho passareu de p. mare! Serà una experiència irrepetible i jo, personalment, tinc moltes ganes que m’expliqueu totes les vivències, quilòmetre a quilòmetre. Esteu preparadíssims, per favor! Ara ja no si feu conya, o provoqueu al personal :-)

Em feu molta enveja. Els articles la setmana passada, anunciant la confirmació de la vostra inscripció, em va transmetre la vostra alegria i estic molt pendent dels vostres preparatius, sensacions, etc.
No vull tenir tal supèrbia i pretendre animar-vos amb aquestes línies. No sóc qui per fer-ho. Però no fotem, que val molt la pena i segur que la feu!!

Vinga, vinga, vinga
- roger

P.D. Acabo de rellegir les meves línies, i no sé si m’ha sortit una reivindicació massa naïf o senzillament pedant. He escrit la meva “indignació” tal com em sortia de dins... Apa, aquí queda. 2+2=4, publicat.

TONI -

Entrenament d'avui:
- 2.000 mtrs piscina.
- 10 kms carrera (fracàs en el temps)

Xafarderies d'avui:

He parlat amb dos triatletes. Aquest cap de setmana han estat a Zarautz, al País Basc. Han fet una triatló B (2,5 kms nedant, 80 kms bici i 20 kms corrent). Llur objectiu és agafar forma per anar el proper juliol a Klagenfurt (Aústria) a fer l'Ironman.

A la granota:

Com que ja és dins del pou aquestes són les possibilitats:

- Que el pou finalment no s'assequi. (es perden 170 €).
- Que el pou s'assequi i les granotes també. (es perden 170€, l'autoestima i el respecte dels altres bikers.
- Que saltin a la primera galleda que baixi a omplir aigua. (Quines vistes tant boniques que es veien. Visca la natura. Samarreta record per lluir en les sortides).

Pau i herba

Carles -

Entrenaments:
Dimarts:45 minuts al gimnas, 30 minuts amb bici estàtica, 7 Km. corrents, 1 hora de massatge i ara 1 hora d'arma secreta.
Xafarderies:
Avui he xerrat amb un maratonman i m'ha comentat que en Rebollo, el mosso d'esquadra, i en Vicens, que te una botiga de motos, l'any passat varen fer la Pedals de Foc i enguany i tornan. Les dues últimes setamanes entrenen cada dia de les 5 a les 13 hores, i encara no se senten preparats per fer la ruta d'or. Toni em fa por fer un ridicul estrepitos.
Demà si puc fare un atac a Sant Mateu, passant per can Bordoi, seguin el GR 92. Si algú s'apunta podriem quedar a 2/4 de 5 al Calisay.
Conte:
Davant el pànic de fracasar el proper cap de setmana per insistir en participar en una prova per la que no se si estic preparat i recordant el que vaig patir amb en Toni la cusra de Cabrares he recordat la rondalla de les granotes del pou sec que més o menys diu aixi:
" Vivien dues granotes en un bonic pantà, però a l'arribar l'estiu es va assecar, motiu pel que el van abandonar per buscar-ne un altre amb aigua.

Van trobar en el seu camí un profund pou ple d'aigua, i al veure'l, va dir una granota a l'altra:

- Amiga, baixem les dues dins d'aquest pou!

- Però, i si també s'asseca l'aigua d'aquest pou - va contestar la companya - Com creus que pujaríem aleshores?
Salut i força.


TONI -

Carles, Marc, Pep:

A les 7:30 PM carrera 10 km. Sortida davant estació.

Pau i herba

Roger -

Marc,
Molta sort per l’examen de demà – Segur que no la necessites.

Toni,
Malauradament el proper cap de setmana no podré venir per Arenys, estic al País Basc. Bé, això és l’excusa. La realitat és que no sé com escapolir-me de les properes sortides en el moment més calent de la temporada. Els articles deixen entreveure molta motivació, entrenaments i ganes de guerra. Jo estic acollonit, però algun dia de Juliol ja intentaré venir de comparsa.

Carles,
M’agraden les teves bones sensacions! M’agrada que utilitzis la tàctica de tornar abans de les 12 :-) M’agrada l’excusa del patinatge del teu fill, perquè ara ja sé que acabaràs fent l’Arenys-Canigó que t’havies proposat (la última vegada que vaig sentir aquesta excusa era per no fer l’Open natura d’Arenys de Munt... :-)

Amb admiració
-roger

P.D. Em teniu molt engrescat llegint la vostra preparació de la pedals de foc!

Carles -

Entrenaments:
Dissabte: 47 Km. amb bici de carretera Sant Pol- Mataro- Arenys.
Dilluns: 34 Km. amb bici de muntanya Sant Iscle-Can Vives de la Cortada- La pedrera de la mort-Sant Marti- Cal Pareira- Arenys. Bones sensacions.
Toni i Marc dissabte tinc la priemera prova de validació a 2/4 de 2; si a les 12 som de tornada puc sortir amb vosaltres.
Salut i força.

TONI -

Hola Marc,

Potser la sortida del dissabte la podem fer per muntanya.

També si pot apuntar en Roger, en Pep, en Jose, o algú altri.

Ja anirem parlant.

Que vagi bé l'examen de demà.

Pau i herba

TONI -

En Carles té raó. Hi ha molta motivació i moltes ganes.

Avui sí que estava content perquè, com bé explica en Carles, en els anteriors intents de coronar el Turó de l'Home sempre havia fracassat, i no 2 o 3 vegades. En canvi avui he pujat molt bé i fins hi tot he pogut neutralitzar l'atac de tornada cap a casa d'en Carles a Collsacreu.

També estic content perquè ho he fet en bici de carretera. Els més vells recordareu els 2 intents d'anar en bici de carretera que vaig fer farà molts anys. Tots dos fracassats per anar en un bici que no estava acostumat. Ahir no, ahir vaig pujar i bé.

Marc, dissabte jo he de sortir per carretera, obligació del guió. Sempre pots venir si tens 10 minuts per canviar les rodes. 75 kms. Em fa gràcia fer la volta que va fer en Carles fa poc. Tordera, Hostalric, Cardedeu, Mataró i Arenys.

Pau i herba

Carles -

Pels comentaris del dia d'avui sembla que tothom esta motivadisim i es prepara a fons. En Roger fa 1000 metres de desnivell i encara te temps per mirar al Montseny, en Pep que primer diu que el diumenge no sortira i despres fa entrenament secret i en Marc que solsament li queda un exàmen per demostra perquè es lider. Però avui el gran heroi de la jornada ha estat en Toni.
Pel que m'ha explicat despres de l'ascensió al Turo de l'Home, tenia moltes ganes de coronar el cim doncs els dues últimes vegades que ho havia intentat no ho havia aconseguit. Poques vagades l'he vist tant feliç com avui, s'ha passat tota la tornada rient i cantant, amb unes ganes de parlar bojes. Se sentia pletòric i en estat d'èxtasis, no se si per la pallisa que m'ha donat o perquè les endorfines generades per l'esforç han inundat el seu cerbell.
Marc dissabte ho tinc complicat sortir en bici doncs tinc els dos ùlitms exàmens de la UOC i per diumenge sembla que no sera possible atacar el Canigo, doncs el meu fill participa en un campionat de patinatge.Tanmateix dijous a la tarde tinc ganes de fer una volta llarga. Ja en parlarem.
Salut i força.

pep -

Pujada Turo de l’Home mol bon temps
aviat farà por sortir amb vosaltres

Jo avui e fet una volta de 1h 15m
fen base per Rupit Pedra de la Ferradura
Corral.

Salut

Roger -

Sortida avui Diumenge: 35km, +1000m, 2h10’

Avui, des que he agafat la bici a les 7:30 i durant tot el recorregut, no he deixat de pensar en els dos herois de la jornada i el seu atac al turó de l’home. A mitja sortida, tot passant pel mirador de la font groga (a cavall entre St. Medir i el Tibidabo), m’he aturat i he contemplat el que es deixava entreveure com el Montseny, amb el seu imponent Turó de l’home enterbolit per uns núvols densos anunciant aigua imminent; amb aquella certesa inequívoca que aquella hora ja estaria als peus dels protagonistes del dia, i la més que probable pluja no hauria fet altra cosa que impulsar encara més el seu afany.

Dos comentaris als protagonistes:
1) Toni, estic acollonit. Fas una triatló darrera una altra com jo pedalo pel planer passeig de les aigües. I en menys de 12h(?) cap al turó de l’home
2) Carles, el teu pla d’entrenament és inhumà. Ara ja no sé si dubtar quan et planteges l’atac al Canigó des d’Arenys la setmana que ve. Segur que no vols provar de fer la non-stop categoria d’Or? Jo ja estic apostant (bwin.com) que ho fareu... :-)

Bona setmana
Roger

Marc -

Toni, ara veia el teu mail amb la foto. No tinc paraules, aneu fortíssims, però dissabte que ve tinc ganes de guerra. Accepto propostes..

Us felicito des de la meva humilitat com a ex-podi-man de la colla..

Es presenta un estiu mogudet, veure aquestes fotos és una gran motivació.

Salut..