La llibreta virtual.

IV Open Muntbikes !! Malleregos Power !!!

Melcior -

Gran Mestre, encertats versos. Diumenge, se que li faras honor, no defraudaras a ningu, ni tan sols a tu mateix.

Fa dos anys vaig entendre que era ser un LWS: vaig competir en triatlo, btt, trail i duatlo, i no vaig poder guanyar aquell premi que tant anhelava.

Des d'aleshores he entes que el premi va mes enlla dels diners, les curses i els entrenaments, es molt senzill: et sents LWS?? Si la resposta es afirmativa, cadascu pot tenir l'anhelat premi.

En fi aqui ho deixo, cadascu reflexioni...

Moolta sort diumenge gran mestre i roger, esperem croniques!!

Anónimo -

Pensament 4542

MEDITACIONS

.- Diu Gaziel a Meditacions en el desert: “Cal també haver hagut de peregrinar llargament, solitàriament, com ho hagué de fer l’autor d’aquestes pàgines, fins a caure extenuat en ple desert”. Gràcies, Gaziel, per la coartada, espero no haver-la de fer servir aquest diumenge.

Pensament 4541

ALS MALLERENGOS

.- No tinguis por a fracassar Melcior, ja que vessaràs llàgrimes tant si fracasses com si no
.- No és l’admiració que sento per tu Roger el que et converteix en un referent, és l’admiració que sento per molt poca gent més.
.- No entrenis Cuadratti per anar una mica més ràpid sinó per anar una mica millor.
.- No siguis escèptic Andreu, si vols veure una aparició d’en Leònides hauràs d’estar disposat a tenir fe.
.- No et quedis a casa Martí, un espartà no espera que les coses passin, surt al camp de batalla i fa que passin.

ALS MALLERENGOS

.- No necessito escriure grans parrefades al bloc per dir que en Propica és un autèntic espartà, es llegeix millor amb una dedicatòria ben curta.
.- No puc aguantar la idea que les clavegueres arenyenques han de rebentar cada cop que en Toni seu a la tassa.
.- No oblidis mai Melcior que el primer pas no es dona amb el peu sinó amb el cor.
.- No sé perquè, però avui m’ha donat per estranyar en Santi i en Tendo, per trobar a faltar la seva companyia en una sortida de Pau i Herba. Serà com va dir algú que l’oblit està ple de memòria.
.- No em temptis Roko a fer bestieses esportives inhumanes que si ens temptem desprès acabarem fent-les.

Entrenaments:

.- Dijous dia 2: 70 km bicicleta de carretera, 20’ sauna i jakuzzi, 1botella de vi per mi solet.
.- Divendres 3: Deeeeeeeeeeeeescaaaaaaaaaaaaaans.
Comentaris:
.- Ahir i avui em sento molt petit i insignificant. Ja he anat a recollir pitralls, bosses, pegatines, motxilles i informacions varies i diverses per l’Ironman. En veure els altres corredors i el muntatge de l’organització he tingut seriosos dubtes de si diumenge seré a l’alçada d’aquest nou repta. Noto les pessigolles a l’estómac, el tic-tac del cor al pit, la tremolo a la cama dreta, la tensió a l’espatlla, el núvol d’inseguretats en el cervell. No se si he entrenat prou, si tinc la bicicleta a punt, si m’he deixat quelcom per encabir a les bosses, si menjo massa o massa poc, si hauria de sortir a corre o millor continuar descansen, no se tantes i tantes coses. Aquestes inseguretats, aquests dubtes, aquests neguits, em confirmen que diumenge seré a línia de sortida.
.- Gràcies per les felicitacions i gràcies a en Propica per les seves cròniques: La nit de la Gran Gala , Leònides estarà molt orgullós de lliurar-te del merescut mallot.
Salut i coratge.

Be part 5
Part 5 perque vam decidir fer del tiron dues etapes per sumar 127km.
Aquesta etapa va ser la mes plana de totes, no vam fer cap port per remarcar, el terreny em va recordar molt a Lanzarote (on vaig poder compartir semana amb el proxim premi leonides, ja veureu ;) )
La primera part la vam fer per dins un cano on no paravem de trobar oasis de palmeres. Els ultims 25 km els vam fer per carretera i ens van dur fins les dunes on vaig poder treure unes bones fotos, com anecdote us dire que vaig pujar dalt de la duna sobre la bici, vaig desinflar rodes casi totalment i jo I la epic vam pujar, esclar d aquest moment hi ha proves grafiques per si algu no em creu.
Resumint ha estat un viatge molt xulo I m ho hi paasat molt be.
Be nois ja podeu escriure entrenos gracies per deuxarne espresar al blog, carles confio plenament amb tu pel diumenge, i recorda... " pit I collons!!! I molt de seny!!!!

Ara si part 4
Sortim de l hotel d hora avui tocan 90km, ens em embadornats de crema solar ja hi ha algu que ha pillat amb el sol I va cremat. Nomes sortir de la poblacio ens fiquem dins una pista d una llargada i amplada descomunal aqui cadascu tira per on vol. El cotxe el duem per devant ja que despres entrem en un terreny ple de camins, tot es pla no fem desnivell pero sabem que anem a les muntanyes i les tenim que creuar, pasem pobles on com no sempre surten nens a saludarIi de pas demanar coses, a la fi arribem a peus de port, no es una pujada molt dreta pero el terreny la fa molt exigent em quedo tencant el grup amb els compis pero a la que duem 2 o 3 km decideixo tirar i esperarlos dalt atrapo a tothom i els deixo clavats un a un fins que jo tot flipat tiro i tiro fins que decideixo parar I fer fotos jajaja hi ha coses que no puc evitar. Al final corono dalt juntament amb dos i esperem una bona estina a qye arribi tothom, paissatge i entorn espectacular!!! I em faig fotos amb el buff mallerengo
A partir d alla una mica de pujada baixada i quan ens adonem portem mes de 10km rodan per sobre dels 2000 metres una passada uns paissatges brutals. Fins que arribem I fem una baixada de 17km seguits amb pedres I terreny trencat arribem a baix amb els braços fosos, d alla fins el final seguim llera del riu fent repetxos constants, fins arribar al hotel que es espectacular amb jaimas per sopar al costat piscina. La veritat us dic que aquesta etapa m ha agradat molt els paissatges son xulos xulos.
Per cert avui tinc bona noticia, si no hi ha canvis el meu company Alex dema per fi podra sortir de l hospital, nomes acabar ruta i un dia I mig avans de tornar una gastroentiritis provocada per un virus el va dur a ser ingresat diumenge a la matinada i fins dema.... aixo nomes fa que reafirmar que el viatge a estat dur ;)
Collons com m escalfo escrivint, acollonant!!!

Rocko -

Entrenament Secret dia 2 :

- 68km amb bici de carretera +680 dpa

- Avui he anat amb la Grupeta "A" dels Muntbikes a bon ritme d'arenys a Vilassar , per girar novament cap a Mataró per pujar la carretera de Mata a full (31km/h de mitja) , Dissabte espero poder disputar la crono D'Orrius als escaladors del club

Roko -

Carles Moltes felicitats !!

Pica , estic content de que el tribunal hagi denegat la petició per silenciarte , espero veure't a les 3h de resistència , seria un honor !!

Per la meva part intentaré assistir a L'Orrienca.

PD : Pica si vens a les 3h porta la bandera dels Dimonis que la penjarem a la carpa del BOX del C.C Arenys de Munt

Salut !!!

propica -

Molt content per la resol.lucio del TAS i afalagat per l interes mostrat per parts d alguns per silenciarme....
Tant content que tenia pensat tancar temporada a la Orrienca i ara m estic plentajant molt seriosament la meva presencia a les 3h d Arenys...

Part 4
Que no!!! Ara no toca!!
El que toca es felicitar a Carles, per molts anys!!! Recorda ets un mirall per molts espartants inclus per mi que encara no ho soc... Salut!!

Tribunal del TAS -

Comunicat Oficial :

Desde el tribunal del TAS volem informar que rebutjem la petició que vam rebre per carta demanant que el sr David Propica siguès vetat al blog www.llibreta.blogia.com

Tanmateix agraïriem que no ens fessiu arrivar més maletins a les nostres oficines de Lausanne , ja que encara tenim ulleres de sol i pack's gratuits de visites a Hostalric de l'any passat

Atentament .
Sr. Hans Solo . President del TAS

Lausanne 2 . 10. 2014

el full parrokial -

Sembla ser que un mallarengo esta molt nervios per les darreres publicacions del aspirant propica i ha enviat una instància a Lausanne per intentar vetar futures publicacions de l'aventura marroqui de pica

la gala esta a tocar i qualsevol artimanya per restar punts als competidors estan a l'ordre del dia

Part 3
Aquesta etapa ens va quedar curta ja que el dia anterior la vam allargar, 35km per carretera de perfil en baixada pero la veritat era un continu de repetxos amunt avall creuant pobles i barrancs molts xulos per arribar a una ciutat on vam arribar avans de dinar tot i sortir tard hi ha mitja sortida parar en una terrasseta amb vistes espectaculars, la anecdota del dia va ser que el guia es va tornar boig buscan-nos mentre feiem la coke. Per la tarde visita turistica pel centre ciutat i al vespre vam poder gaudir clandestinament de la cervesa que habiem comprat avans de sortir al mati, 1 caixa per dos dies.
Va anims nois ja queda poques etapes jajaja

Entrenament secret dia 1 :

- 26km Btt amb el mallarengo CuadraTTi + reunió amb David Propica a Dosrius per planificar futurs reptes esportius

propica -

Ostres carles m afalagues, venint de tu el comentari em -fas inflar, llastima no ser esparta hagues estat un plaer medir-me a les teves proesas. L any vinent ja m han fet una proposta que no podre dir que no. La meva dona m ha dit que em deixa fer.....
"Perque no fas la ultra emquedoacasa extrem nonstop" :(
Aquest vespre part 3

Entrenament secret dia 30 :

- 24km BTT +800 Dpa

- Avui Road !!

Entrenaments:
.- Dimarts 30 i dimecres 1: Merescut descans.
Comentaris:
.- Propica soc acollonit de les teves proeses esportives. Enguany, si ja fossis esparta, sense cap mena de dubte t’enduries el Leònides de carrer.

propica -

Com que veig que ningu evita que jo escrigui aprofito per fer cronica i aixi arreglar una mica la puntuacio d enguany.
Part 2
A les 5h 45m em desperta la oracio del Iman de la mezquita, collons cardan els altaveus a tota canya ( tinc pensaments apocaliptics i que en qualsevol moment vindran a per els occidentals)
Esmorcem molt be a la fi i el cap era l hotel dels pares del nostre guia ;) avui pintant bastos, durant el sopar nit anterior vam decidir allargar l etapa de 96km a 135km per aixi dormir en un hotel mes bo i ens donava l oportunitat de beure cerveza.
Sortim els primers km coincidim amb dues parelles de bcn ens deixen enrrera ells tambe faran els 135km, els primers km pasen per pobles molt macos on els nens surten per dir-nos coses i demanar de tot, primera part es asfalt per cert amb molta sorra i en mal estat, fins que arribem a un poble i comença la pista de sorra. Quin festival d estampes!!! Anem seguin el curs del riu fins que veiem que el cami ja no existia l aigua s ho havia endut parcialment, el perfil marcava pla pero no vegis amb les pedres es impossible agafar un ritme esta tot trencat i jo gaudint com un sengla.
Em deixat avans d agafar la pista a les dues parelles enrrera ja que es paren a fer coca-cola nosaltres anem per feina ja que volem arribar de dia a les "gargantes de dades. Pillem pista i amunt i avall ja molt mes rodador fem un port d uns 4km i ja anem de sobres per sobre els 2000 metres una baixada i ultim port llarc que ens du a 2945m d alçada alla dinem arresarats a una barraca de pedra dels nomadas i ens atrapan una de les dues parelles. Fem baixada i deixem enrrera als trescompanys que venen amb nosaltres anem creuant pobles i cases fins que sobre el km 100 agafem altre cop asfalt xungu fem dos ports mes i ens atrapen les dues parelles, han fet un rocotruco!!! Han pujat al cotxe del seu guia al km 86 hi han passat de pedalar mes...
Objectiu assolit!! Arribem de dia a les "gargantes de dades" tot aixo es molt xulo. El guia ens havia dit que despres del pas 4 km de baixada, i uns collons!!!! En vam fer 8!!! I quan duiem 6km moralment cremats ens trobem un coll de entra 800 o 900 metres de longitud que el garmin em va marcar un tope de 20% de desnimell, moralment va ser dur i personalment em vaig cagar amb la mare del guia!!! Vaig arribar dalt i vaig esperar els meus compis ja era casi negra nit pero encara vaig poder veure la carretera de baixada de ziga zagas brutal d estampa. Els ultims 2km els vam fer de nit i sense llums.
Quan vam arribar a l hotel ens vam cardar les dues birras guanyades duran la travessa, segon dia a la saca.
Collons quina parrafada, com es nota que s acosta la gala jajaja

Aquesta tarda a les 19h concentració a la plaça de L'Ajuntament

Salut i independència !!*!!

Brutal Pro !! Quina aventura !!! estic desitjant llegir el segon capitol que segur que no ens deixa indiferents.

Diumenge sere present a la Marxa D'Arenys de Munt , com cada any faré el recorregut caminant amb la familia .

PD : Ahir Muntbikes va fer sorteig dels regals del Open , si entreu al Facebook hi surten els dorsals agraciats , a mí com de costum no m'ha tocat res de res

propica -

Be primer de tot vull felicitar a tota la gent del club i als mallerengus per la prova del diumenge. Paso a relatar la meva aventura pel marroc, espero us aagradi i qui sap potser donar alguna sorpresa.
Part 1
El diumenge ens plantem a aeroport marrakech els meus dos compis jo i un dels altres tres nois que farem la ruta. Ens espera un xofer Andala un berebere amb turban i armilla de la Titan Desert. La primera sorpresa es quan veiem que coloca totes les caixes i maletes a la baca lligades amb cordes quin patiment veure tot l arsenal dalt el cotxe. Ens instalem hotel I l endema a les 7h quedem per marxar, impresionant estupefacte em quedo quan Andala fica 6bicis montades i tot equipatge dalt la baca i 7 persones dins cotxe jo al principi no ho tenia gens clar. 7h de viatge ens esperan i ens adonem que aqui a part de que son bruts de collons condueixen pitxor que fort!! En les 2 primeres hores vam veure de tot, vacas sobre de bacas dels cotxes, motos cremant, una noia que l havien fotut fora carretera i fins un mort sota un camio, tot plegat molt jebi... la conduccio es un caos!!! Quan duiem casi 7h es para el patrol al boral carretera i de sota un arbre apareix un paio, es el nostre guia.
A les 16h 15m comencem ruta 55km ens esperen i tres ports. Asfalt, pista, carretera xunga i comencem a veure paissatges macos acabem ruta amb mes de 1500+ i fent ultima hora amb llums per arribar a un poble i al nostre ospedatge. Primera jornada acavada ;)

Entrenaments:
.- Dilluns 29: 9Km trotant amb la Keta, 25’ gimnàs, 2000 piscina, 5 Km caminant amb la Montse i la Keta.
Comentaris:
.- Ara no ens podem fer enrere, cal segar cadenes a cop de falç:

Ara és hora, segadors.
Ara és hora d'estar alerta.
Per quan vingui un altre juny
esmolem ben bé les eines....

Que tremoli l'enemic
en veient la nostra ensenya.
Com fem caure espigues d'or,
quan convé seguem cadenes.

Pensament 4539

MALLERENGOS II

.- Ser mallarengo és tenir projectes. El futur de tots nosaltres esta en la mans de cada un de nosaltres.
.- Ara i aquí (Ecco, una descripció del nostre temps i el nostre món)
.- Hi ha causes intraïbles, Leònides és una d’elles.
.- Els mallerengos som allò que acabarem sent. No hauríem de dir: “Nosaltres som”, sinó: “Nosaltres arribarem a ser”
.- Companys humilitat! No és que nosaltres creixem, és el cel que s’enfonsa.

Pensament 4538

MALLERENGOS I

.- Sortosament encara creiem en un paradís ajornat on la vida és una actitud.
.- No temo les actituds, temo els intèrprets.
.- Millorem l’actitud i millorarem la conducta. Millorem la conducta i millorarem l’actitud.
.- Davant la impossibilitat de veure noves aparicions d’en Leònides podem adoptar dues postures: dir que no hi ha aparicions o inventar-nos-les. (Heus aquí dos actituds)
.-No se si la vida és una actitud, però és una actitud que ho creguem.

Pep -

Lameva felicitació a tots els companys per el bon paper fet per tots en la cursa btt del diumenge,
Em vaig enterar per en Tendo que els de Canet feien una sortida llarga a la Torrassa del Moro i a visitar una pedrra amb forma d´elefant i vaig decidir ana-hi per agafar fondo per el dia 19 fer la ruta dels pantans.
entrenamnts
disabte 70 km carretera Arenys Girona pasant per Santa Coloma de Farnes tornada en cotxe
diumenge 69 km btt
bones sensacions amb ganes de pasar un bon dia de btt el 19 per els pantans amb tots vosaltres

El Full Parrokial -

Avanç Informatiu :

A la cursa BTT celebrada ahir a Arenys de Munt en Roger va entrar a meta en la posició número 13 i en Roko a la 14

Seguirem Informant .

Entrenaments:
.- Diumenge 28: 26 Km +900 al IV Open BTT Muntbikes (curta). 40 punts, 20 per sortida mallerenga (Marc. Roko, Roger, Mel, Martí i un servidor) amb mallot i culot oficial i 20 per botifarrada.
Comentaris:
.- Poc més a afegir al que s’ha publicat. Avui he vist clar que entre els mallerengos hi ha dues divisions i a mi em toca jugar a tercera. Em consolo pensant que ja no puc baixar de categoria... llevat que em desqualifiquin per no assolir els mínims exigits. Felicitar-vos a tots i agrair-vos les vostre pietoses mentides.
Salut i a picar pedra.

Roko -

Avui gran matinal ciclista a Arenys de munt , plegat de companys del club i Mallarengos

El circuit molt dur i molt corriolero , les baixades força tècniques ha fet que tothom dones el millor de si

Avui he tingut el gran privilegi de compartir la cursa amb en Roger , qui m'ha ajudat molt , sempre donant consells .... RocKo no facis canvis de ritme , o quan he tingut rampes , Roko cadencia !!

Em pujat santamonica a crits de Leonides i compartint alguna anecdota divertida , segur que més d'un ha pensat que erem uns boixos

Al arrivar a Canyamars nomes faltava pujar per la pista del Pou de Glaç aqui en Roger ha marcat un ritme molt fort que ha fet que avancessim 3 corredors

m"ha emocionat entrar a meta amb ell i Pinatelli , llastima que no ens han fet foto !!!

Tranquils no deixare la btt , bueno al menys fins que la meva bici aguanti per que esta feta pols

felicitar a tots els companys mallarengos i del club pel gran paper avui

baixant cap arenys m'he trovat en Selles i Tendo que venien de fer 70km BTT

Roger -

Entrenament secret, 28.9: 43km +1500 al IV Open BTT Muntbikes

Encara estic com si just m’hagués fotut dues ampolles del millor vi; amb el “subidón” que et proporciona l’alcohol, però sense les conseqüències adverses. Feia setmanes, potser mesos, que no gaudia d’una bona dosi d’endorfines com la d’avui (*) – Si mai em pregunto perquè faig bici, la resposta sempre la trobo en dies com els d’avui.

Felicitar en Melcior (sempre he cregut en certes paradoxes – una: a menys entreno, millor rendiment). També a en Carles, que com bé assenyala en Martí, sembla hagi trobat la seva pedra filosofal (dic jo, perquè tampoc és que hagi vist ningú amb tal plenitud abans). En Marc, per tornar-hi. En Martí, Fuga i Comajuan per haver completat cursa amb els seus fills (parlant de plenitud, això ha de ser la hòstia). A en Pruna, l’incondicional del podi. Al trimoni, avui orfe. En Pati i Fenoy per l’atreviment, .... (el problema de començar aquest paràgraf és que mai trobes la manera d’acabar, i sempre-sempre et deixes algú). Millor l’esborro. Va, el deixo.

I en Roko. Especialment content d’haver rodat amb ell. Circulaven certs rumors de la caverna, i avui s’han esfumat del tot. M’és molt evident que, lluny d’haver tocat cap sostre, segueix creixent molt amb la btt.

(*) Participació bloc linealment proporcional al nivell d’endorfines? Excepció: Certa correlació amb nivell de Testosterona (per alguns pocs)? ;-)

Ferran, tinc un viatge programant a Orient Mig/Aràbia la setmana del 19 al 25. En cas que s’aplaci, m’apunto al pantans (poc probable, però tampoc ho descarto per temes burocràtics de visat)

Melcior -

Enhorabona, enhorabona a tots!! Avui ha sigut emocionat retrobar-nos tots per fer allo que ens agrada, pedalar per la muntanya. Avui els resultats eren lo de menys, lo de mes, disfrutar i ser-hi, que a vegades, tambe costa.

Marti ha ser una passada poder fer una curda amb el teu fill, igual que en Fuga, sou per a mi un referent, i espero algun dia poder amb els meus fills compartir una pedalada ( si encara pedalo jeje ).

Marc valent, amb poc entrenament has tret petroli amb el Gran Mestre, que esta mes fort i motivat que mai.

Roger, quina classe tens, vens aqui amb fumant i acabes amb en Rocko entrant top ten, acollonant. I aixo que en Rocko entre que l'amor l'ha vingut a visitar i que entrena constant i a ful, es una roda incomode de seguir...

Felicitar pruneTTi, ell, sempre hi es: plogui, nevi, hi hagi qui hagi, ell, alla. Aixi com tots els companys del club, deixant el llisto ben alt.

Entrenament secret: 26km btt +900dpa. Gust agredolç. Divendres el fisio ja em va dir, que si pedalava costaria, run, ni de broma, microruptura iskio ( o bicep femoral ), profunda pero hi es. La meva sortida nefasta, cames inflades i dolor, cul soldat al sillin, em poso dret i fiblada. Bueno paciencia. Vaig escalfant i remuntant. Al castell oliver Toti em diu vaig 7e. Vaig progressant i abans d'arribar a stMonica rodava 4rt. Aquesta es la cara amable. El cinque un noi de 14 anys amb una classe bestial. El despenjo a les 7 pujades. Arribant cami santi em diuen tinc dos a prop ( pruna i donadeu ), em sento fort i satisfet, pero feia estona que pedalava amb dolor, suportable pero dolor. Tinc necessitat? No. Aixi que poso sentit comu i vaig avall fent 1e de la curta, anecdotic, no te mes. Em quedo amb haver anat 4rt i podent defensar la posicio de no haver estat lissiat.

Ara a recuperar. No estic cansat pero tinc dolor, i aixo m'emprenya perque diumenge vinent volia fer les termes d'Arenys de Munt. I tal i com estic... Ho veig molt complicat la veritat. Quina rabia!!!!!

Bueno... Seguire en la linia de disfrutar i fer el que pugui.

P.D: avui morterada de punts, no perdo l'esperança de rebre un will card per la Gran Gala...

Marc -

Felicitats a tots, avui tot i la pluja ha estat una gran jornada de bici. Tots ens anem fent grans però cada any el nivell puja més i hem de tirar més d'excuses quan no estem a l'alçada.

Jo estic molt content d'haver fet la curta, m'he exprimit i he gaudit molt baixant pel Camí Amagat al tram final. He de destacar que en Carles està molt fort, m'he confiat un parell de cops i m'ha agafat, però després se n'anava fàcilment. Està pletòric i en forma.. bona IRONMAN!

Martí i Arnau, no sé quins dels dos fa més por.
Melcior, això de guanyar una cursa no m'ha passat mai! (tampoc he fet cap trio, aquí ho deixo..)
Roko i Roger, quin nivell tots dos. Voleu dir que no hauríem de canviar la parella per les 3h ?

Bona setmana a tots ;-)

Martí -

Avui he claudicat al poder del gran Carles.

Amb l'Arnau hem fet l'Open Muntbikes.
La meva sorpresa ha estat trobar al gran mestre allà a la linea d'arribada, amb el maillot mallarengo net com una patena, sense suar, amb cara de satisfacció, victoriòs. M'estava esperant, prenent un bermut, per poder-me veure arribar.
Ha estat l'èxit de l'any. Ha après a gaudir de la bici, ha fet la curta.
Felicitats aquest és el camí.

Felicitar a en Marc que sembla sortir de la parada ciclista.
I em trec el barret al guanyador de la curta, Mel. que ara ja domina les dues disciplines, còrrer i bici.
Molt bona cursa Roger i Rocko, arribant dels primers, derrere l'alè d'en Prunetti.

Jo, amb el meu succesor, he gaudit de valent, a bon ritme i disfrutant del btt.
Pocs punts!!

Toni, la teva retirada de l'altre dia, ha donat ales a en Carles.