La llibreta virtual.

Pujada i Baixada a Andorra 2013

Roger -

Enhorabona a tota l’expedició a Andorra, i molt especialment a en Pep i en Carles per afegir-ne una altra més en el seu espectacular currículum. Una felicitació molt especial a en Santi i en Tendo. I evidentment a l’organització encapçalada pel president. Sou tots molt grans!

Àlex, Òscar, Sergi i Fuga – Genial. Em fa molta il•lusió poder comptar amb vosaltres per la nonstop d’enguany. La setmana que ve publicarem tota la informació i s’obriran formalment les inscripcions ;-)

Ara crearé una altra entrada per anunciar el sopar mallerengo d’aquest dissabte. Sense ànim de tancar la d’Andorra, us mereixeu que en parlem durant tres mesos seguits!

Rocko, has de venir al sopar. Altrament, ja m’explicaràs com li dic a les meves nenes que en Xavi de la cresta no hi serà...

RocKo -

Carles , jo ara mateix no sé segur si podré venir al sopar del Dissabte , intentaré confirmar-ho el més aviat posible , igualment suposso que si al final vinguès no hi hauria problema per possar un plat més a taula

Salut

SERGI -

Després de llarques negociacions queda comfirmat!!
En Fuganeitor i jo,assistirem al LWS NONSTOP
GAS A LA BURRA!!!

RocKo -

i dic de Moment , per que vam tenir la sensació que la tempesta ens perseguia , arribavem a un poble amb el cel serè i en sortiem sota el diluví universal , el cas més flagrant va ser a Sils

Tenim calor i ja no plou , parem ens treiem els impermeables i menjem un troç de melò , al cap de 5 minuts ens torna a caure un xàfec impresionant fins gairebè Hostalric

D'hostalric fins Vallgorguina vam anar súper ràpids , amb vent de cua i la pujada per Collsacreu va ser una festa coronant sobre les 20h i amb la Montse animant-nos amb la senyera i els escallots !! pell de Gallina !!

La baixada és súper Trànquila i un cop al Pavellò tots els participants de la travessa ens vam fondre amb una abraçada , com molt bè diu en Carles l'hem feta Grossa

- Així que després d'aquest rotllo que acabo d'escriure només em queda felicitar a tots els meus companys , especialment al Carles i en Pep Sellès que han demostrat ser uns Titans , per mí són uns referents !!

Etapa 2 : Andorra - Arenys de Munt 246 km +2800 Dpa

- Ens llebem a les 4:40 , a les 5h em quedat al Hall del Hotel per esmorzar , però com de costum no baixa ni quisqui així que amb en Pau i en Marc comencem a esmorzar i poc a poc van aparaguent companys , m'entres tothom te que forçar per mejar algo , jo semblo un golafre , em posso fins les orelles de cereals , croissants , galetes , torrades amb embotit etc ..

Haviem dit de sortir a les 6:00 h puntuals , però sortim a les 6:30 , el començament es super rodador i pràcticament baixada , estem a 14º de temperatura així que anem tots abrigats , al Km 14 en David te una punxada i ràpidament la furgo d'assistència arrecla l'averia canviant la roda

Apartir d'aquí fins Alp el terreny es força enganyòs , no és molt dur però va pujant

Quan arribem a la Molina , no podem pujar per el port que en Fenoy tenia pensat , per què anaven a cel.lebrar un Rally , però ràpidament hi troba solució ,pujarem per el Poble de la Molina , aquesta pujadeta ja es més dura , però la faig a bon ritme , m'estic trobant súper bè i sembla que m'he refet de la pallissa del dia anterior

Tot seguit arriba el moment LWS 12 ' pujant per el coll de la Creueta i baixant fins a Castella de N'hug on en Carles entra a tota pastilla guanyant la meta Volant

Parem i esmorcem tranquilament , m'entres amb alguns mallerengos anem parlant de la Non Stop d'enguany ... quines ganes !!!!

Re -prenem la marxa fins Ripoll i ens emfilem per el Coll de Canes , un cop a dalt rea - grupament

Ens anem acostant al dinar (St feliu de Pallerols) el dia és comença a possar xungo , arribem al restaurant i tot seguit cau un xàfec del mil

Així que retardem la sortida una bona estona , al menys vam poder seguir l'etapa del Tour , al costat del Cuiner del restaurant per cert

Continua plovent a discrecció , estem en mitg d'una tempesta i no sembla que vagi a afluixar , ens queden uns 90km per arribar a casa , calculem que unes 3h , ens possem en marxa i el terreny es tot baixada .... meeeerdaaaaa !!! no veiem rés , la carretera sembla un mar , boira , fred , cotxes passant-nos a gran velocitat , ens esquitxent buuffff van ser 15km molt complicats , ho vaig passar súper malament , mai havia estat amb tanta tensió sobre una Bicicleta

Per sort al arribar a Riudarenes la cosa va afluixar De Moment ....

Curiositats de la Primera Etapa :

- El Nostre Gran Mestre , el Gran Carles , mai en te prou , i sembla que la pujada al Port del compte per ell era massa suau , així que va decidir enfilar-se per el Coll de Jou i després de pujar-hi més d'un Km , va ser interceptat pels germans Roig, evitant així la Primera Mitjanada del Dia , ja que per allà no hi teniem que passar

- En Marc , el cunyat del presi , no va poder acabar la primera etapa , al km 160 va decidir pujar a la furgo , va tenir un mal dia , d'aquells que tots em patit alguna vegada , per sort l'endemà va realitzar tota l'etapa integra i a un gran Nivell Chapeau !!

- Arribem a la Seu , Plou a bots i barrals , anem amb l'impermeable i calats d'aigua fins el Malic , arribem a una rotonda molt l'entament amb precaució de no fer alguna relliscada i de sobte ens pasa una noia Triatleta amb un Mono súper curt a tota pastilla , enfilant-se per un repetxo .... encara ens cau la baba a tots els presents , nosé si per la gran velocitat que portaba o per el Mallot tant senyit que lluïa xD

- Arribem a L'hotel i ens anem col.locant en habitacions de tres , la curiositat d'aquest hotel es que les habitacions ens comuniquen entre elles i a cada tauleta de nit hi ha una Biblia per flipar !!!

Dissabte dia 13 : Arenys de Munt - Andorra : 254 km +4070 Dpa

- Em llebo a les 3:50 , apenes he dormit un parell d'hores per culpa la calor , esmorzo un vol de Chocapic (Recordeu què és el meu secret energetic , es infalible)

- Acabo de preparar-ho tot i a les 4:50 ja sóc al pavellò d'arenys de Munt

- A les 5:18 després de fer la foto de rigor ens posem en marxa , baixem cap Arenys i agafem la NII fins Mataró , fa una fresqueta d'allò més Bona , quant arribem a l'altura de la Laia Arquera ens trovem un nombròs grup d'adolescents (Amb l'edat del Pavo a flor de pell) que venen de farra , alguns una mica perjudicats per cert ...

Anem cap Argentona i Pujem Parpers a ritme de Passeig , quant coronem comença a clarejar el dia

Descens i cap a Cardedeu a Bon ritme per anar fins Llinar i fer el famòs repetxo de Marata que porta a Llerona i de seguit ens emfilem al segon port del dia (Sant Antoni de Vilamajor) on ja no és puja agrupat i cadascú va al seu ritme

Un cop coronat fem parada per pendre un cafè i menjar unes pastes , ens Posem en Marxa i ens dirigim fins a Moià

Apartir de Moià , el recorrègut es totalment nou per nosaltres , ja que per aquella zona no acostumem a rodar-hi

Seguim a molt bon ritme , tothom aguanta molt bè i arribem a Santpedor on parem a Esmorzar davant del pavellò

Esmorzem i abans de Cardona fem una pujada molt pestosa i després de pedalar una bona estona i encadenar algún portet arribem a la presa del Cavall , senzillament espectacular , amb vistes Impresionants

Seguim avançant , arribem a Sant Llorens de Morunys i comencem a pujar fins la Coma (aquí el terreny ja es durillo ) on parem a dinar a una especie de '' Merendero '' espectacular

Després de dinar em d'afrontar una pujada força dura (Port del Compte uns 15km aprox) el pujo amb en Pau a bon ritme , tot seguit baixada fins Tuixent i ens acostem a la Seu D'Urgell , on encara ens quedarà afrontar el últim port de la Jornada (Coll de la Trava) que aquest any no s'em va fer tant dur com l'any passat

Al coronar , parada a la furgo per repostar i comença a ploure de valent , ens possem el impermeable i fem un descens per una carretera molt perillosa , amb molt mal estat i plena de forats , la qual ens fà baixar-la amb extrema precaució

Un cop a la seu , ens queden uns 20km per arribar a Andorra , la pluja no afluixa , cosa que ens fà posar un ritme força suau fins L'arribada al Principat

RocKo -

Aquest ha estat un cap de setmana brutal , esportivament parlant un dels millors de la meva vida , em pogut disfrutar d'un bon rotllo general i una ruta amb uns paisatges Espectaculars

Agraïments :

Voldria agraïr especialment als Grans Mallerengos Tendo i Santi , que és van encargar de l'assistència i Logistica d'aquesta Travessa , ens van cuidar , donar ànims etc .. etc .. sense ells aquesta aventura no haguès sortit tant bè

Tambè voldria agraïr a un altre Mallerengo , alhora que president del nostre club , en Martí que va tenir un detall espectacular , obsequinat-nos a tots els participants de la Pujada i baixada a Andorra amb una samarreta Conmemorativa .

Al Lluís Fenoy per dissenyar un traçat impresionant , cada any és supera i les seves rutes són un èxit asegurat

TONI -

Felicitar-vos a tot per aquesta nova gesta.

Es rumoreja que l'Uci atorgarà puntuacions amb sis ceros.
brutal, apostoflant!!!!!

Pau i herba

Carles -

LA BAIXADA D’ANDORRA

A 2/4 de 7 del mati del diumenge 14 de juliol,desprès d’un copiós esmorzar a l’Hotel de Sant Eloi de Sant Júlia de Lòria, reprenem la ruta cap a casa. En grup fem el trem de la Seu d’Urgell, Martinet i Alp i aquí comencem, cadascú al seu ritme, el primer port que, passen per la Molina, ens portarà fins al Coll de la Creuta. Sortosament tinc bones sensacions i pujo a un ritme regular però intens, els quilometres van caient quasi sense adonar-me’n i quan corono em noto fresc, molt millor que no pas ahir. Desprès d’esmorzar a Castellar de N’Hug anem a Ripoll passant per Gombrèn i Campdevànol, allà ens espera el coll de Canes. Els quatre primers quilometres d’aquest coll se’m fan durs, però seguidament, en baixar el percentatge de la pendent, pujo molt millor i amb una bona cadència de pedaleig. La baixada cap a Olot és molt ràpida, però per arribar a Sant Feliu de Pallerols, on dinarem, cal fer alguns trams trencacames. Una intensa pluja ens dona la benvinguda i ens haurem d’esperar quasi tres hores al Restaurant, a que pari per uns instans l’intens aiguat. Quan finalment a 2/4 de 5 de la tarda reprenem la marxa se’ns posa a ploure a bots i barrals, farem vint quilometres, fins quasi arribar a Santa Coloma de Farners, acompanyants per la turmenta. En aquest tram de la ruta es fa molt perillosa anar amb bicicleta per manca de visibilitat, el cel esta ben negre, i pels vasals d’aigua que hi ha a les cunetes. D’aquí fins a Hostalric i Sant Celoni anem en fila india a un ritme viu que durant moltes estones supera els 35 Km /h. Passat el pont de l’autopista fem el darrer pis stop i l’aprofito per fer una mitjanada: una escapada en solitari cap a Vallgorguina i Collsacreu. Com que em noto molt fresc ho dono tot damunt la bicicleta però poc abans de cornar m’atrapa en David, que em recomana fer mitja volta per arribar tots junts. Quan son els vuit del vespre arribem el pavelló d’Arenys de Munt amb 250 Km i +3000 a les cames. Una sensació d’orgull col.lectiu i de satisfacció compartida inunda a tots els protagonistes d’aquesta modesta proesa esportiva; no tots els caps de setmana es fa un viatge d’anada i tornada a Andorra amb bicicleta. Ara estic a l’espera que l’UCI faci públics els punts que donarà als sis mallerengos que hem compartir aquesta petita-gran història. ¡Gloria a Esparta!

LA PUJADA A ANDORRA

Son quasi 2/4 de 6 del matí del dissabte 13 de juliol quan 10 ciclistes del CCAM i dos acompanyants de suport logístic, entre ells sis mallerengos, prenem la sortida del Pavelló d’Arenys de Munt per fer la pujada a Andorra. Els primers cent quilometres els fem a un ritme intens tots junts passant per Mataró, Coll de Parpers, Cardedeu, Sant Feliu de Codines, Moià, Calders I Santpedor, on fem una parada tècnica per esmorzar. Quan reprenem la marxa m’adono que per seguir el grup he gastat moltes energies, la qual cosa em passar factura ben aviat. Enfilant sempre a munt deixem enrere Súria, Cardona, Sant Llorenç de Morunys i la Coma on afrontem el primer port dur i exigent de la jornada, que ens portarà fins a les pistes d’esquí de Tuixén. La pujada se’m fa molt dura i inacabable, corbes i més corbes que mai s’acaben, envoltats per un paisatge espectacular que no puc gaudir per l’intensa sensació de cansament, m’envaeixen seriosos dubtes de si podré arribar damunt la bicicleta al destí. Per sort, després d’un lleuger descans, em recupero de l’esforç de l’ascensió per seguir la ruta que ens farà escalar un altre coll menys exigent travessant Cornellana i Adrén fins arribar a la Seu d’Urgell. A les cinc de la tarda una intensa pluja, acompanyada de llamps i trons, ens acompanya en la pujada fins a Sant Júlia de Lòria, com sempre Leònides ens ha volgut fer una broma de les seves. En arribar l’hotel em sento mort i rebentat, necessito menjar copiosament i descansar per recuperar el cos d’una pallissa de 265 Km + 4200.

Melcior -

Felicitar-vos a tots plegats, la meva més sincera admiració, esteu forts i assolir un repte així es ben dur i complicat.

Espero aviat poguem compartir anècdotes de sobretaula que segur que n'hi ha un munt!! ;-)

Carles -

Entrenaments:
.- Dissabte 13 i diumenge 14: 516 Km +7300 en la sortida organitzada pel CCAM d'anar i tornar d'Andorra, en companyia de cinc mallerengos ( Pep, Rocko, Marti, Santi i Tendo) i sis companys del Club .
Comentaris:
.- Primer de tot un agraïment molt especial a en Tendo i en Santi, que s'han encarregat de tota la logística de la sortida, i han demostrat un cop més que són uns cracs. També felicitar en Rocko i en Martí, que han deixat molt clar que estan en un moment de forma sensacional i un merescut reconeixement per en Pep, que ha donat mostres d'una constància, voluntat de superació i punt d'honor excepcionals.
.- Ara estic molt cansat, en un altre moment escriure una crònica, només dir que avui, tots junts, l'hem tornat a fer molt grossa.