Blogia
La llibreta virtual.

A Fuirosos amb molt de fred

A Fuirosos amb molt de fred

Aquest matí hem sortit a les 8h des de la Font d'Arenys de Munt per fer una bona volta. La ruta ha estat can Colomer, Collsacreu, cal Peraire, 'senderillu' just després d'incorporar-se a la pista direcció Vallgorguina a la dreta i com si anessim al Mont Llorer i arribada a Sant Martí per la trialera on solem caure baixant-hi. Allà un tallat i intent de collar l'aranya del pedalier d'en Tendo, cosa que no hem aconseguit i ha aguantat com un campió. Hem baixat pel GR direcció Fuirosos, una trialera del tot recomanable i on en Tendo i companyia s'han deixat anar. Foto al pantà i llavors ha vingut el pitjor fred en el tram fins arribar l'Autopista. Lateral, barreta a la Masia de Sant Celoni i pujada per muntanya cap a Olzinelles pel camí virat tan divertit. Urbanització de Vallgorguina i pujada per pista fins a Collsacreu. Baixada trialera per can Colomer.

Des d'Arenys, 63kms en 4h 5' de pedaleig (jo només la meitat dins la zona de freqüència cardíaca més recomanable...). Algú té el desnivell acumulat?

En Santi duia el maillot mallerengo però no té cap document que ho acrediti.. Fuga i Sergi amb molt nivell i Sellés imparable un altre cop. En Jordi ha respòs perfectament i sembla que farà mal..

Salut! Sonrisa

45 comentarios

TONI -

Hola Montse, benvinguda al bloc, sens dubte que en qualsevol cursa els teus ànims s'escolten i sempre ajuden.

Que vagin molt bé les curses de demà. Espero que demà al vespre en Marc faci recompte de vots i publiqui la classificació.

Pau i herba

estnom -

uei,gent!!! us escric 4 linies per piular dels vostres reptes !!! doncs aqui em teniu allà on sigui amb els escallots i amb 4 crits !!! doncs vinga, AMUNT I CRITS !!! FORÇA I CAMES !!! SALUT I PULMONS !!!

Carles -

Pensament 2116

CONFESSIONS D'UN LLIGON CLI

.- No n'hi ha prou de saber lligar, cal, a més a més, saber utilitzar aquesta habilitat.
.- Un dels enganys maritals més difícils es fer creure a la dona infidel que confiem en ella.
.- Privar-se del plaer d'estimar és el més esgarrifós dels pecats.
.- El record que ens deixa una dona, en ocasions, és més important que les hores que varem compartir.
.- La nostre capacitat d'estimar és el més valuós que tenim, no malbaratem els nostres estalvis vitals.
.- Res tan vivificador com mantenir experiències eròtiques intenses en una vida rutinària.

Carles -

Pensament 2115

CONFESSIONS D'UN LLIGON CL

.-En el cine: Jo escullo les meves amistats, però l'atzar em procura la veïna del seient del canto.
.- Amb algunes dones m'hi ficaria al llit, si........ però res d'intimitats.
.- Si l'amor és cec, palpa en la foscor.
.- També hi ha bons matrimonis; l'excepció confirma la regla.
.- Hi h dos menes d'amors: els que comencen i ela altres.

pep -

Toni espero milloris temps dema.
Carles que puguis fer bons mates
Jo passaré per el Kalisay a les 8h per anar a Sant Vicens vull anar-hi aviat per recollir el dorsal.
Excuses per dema estic constipat i avui tinc un sopar i aniré a dormir tard, intentaré deixar els veterans be.
Marc Melcior, Roger ens veiem dema almenys a ala sortida desprès a intentar arribar com mes aviat millor.

Salut i corriols



Ana -

ANNA FUENTES
Hola nois!! què tal!!!! escolteu, avui en Carles ha vingut a la piscina després de fer la bogeria d'anar fins a Malgrat. Le vist prou bé, com sempre! És un crack.
Jo després de currar he fet una horeta de bici i una miqueta d’estiraments, que sempre em fa molt de pal i cal fer-los!! Avui a la tarda tinc partit de volei a Sant Celoni, sóc entrenadora jugadora, així que si voleu venir a veure titis ja sabeu! Jajaja!
M’ha comentat que demà hi ha una cursa a Sanvi...estic una mica perra... Ha plogut molt....massa fang....no sé....volia fer una sortida en bici de carretera de rollo tranqui 50 a 60km. Si algú vol venir!!
!!A més, si vaig a la cursa, haig de guanyar, no poc perdre el meu prestigi..ejem...ejem....!!!

Petonets a tots!! Per cert, no sóc l’anònim!! Però 3 està prou bé, noooooooo??

Fuentes

TONI -

Entrenament secret d'avui:
- 88 kms carretera.
http://connect.garmin.com/activity/65604707

Carles, els teus entrenaments són brutals. No sé com pots aguantar aquest ritme. Segurament secrets de l'Anna.

Que vagi molt bé a la mallerengada demà a St. Vicenç. Heu de deixar el pavelló ben alt! A veure si hi ha alguna sorpresa.

Pau i herba

Carles -

Entrenaments:
.- 35 km corrents (Arenys- Malgrat anar i tornar), en els últims 5 Km anava tocadet.
Comentaris:
.- Toni que vagui bé a la mitja de Barcelona, segur que baixes de 1h 40'
.- Melcior des que tinc 14 anys cada any participo al campionat d'escacs de Catalunya, em sap greu no poder venir a Sant Vicenç, però no em puc partir. per la meitat.
.- Pep espero que tinguis un bon dia i.......... arribis a meta abans que la Nuri.
.- Roger m'han trucat de l'aeroport i han avençat la sortida del vol, em sap greu però millor que no te la juguis.
.- Si hi ha sort avui escriure l'Anna.

Melcior -

entrenament secret 26: 23,7 km btt, +575

entrenament secret 27: 39,1 km btt +1425 dpa

entrenament secret 28: 28,3 km btt +983 dpa + 10' run


Roger, diumenge tens novament una altre cita amb el podi. La cursa serà moolt dura, però precisament per això, t'anirà de fàbula. Esperem que no plogui, perquè, de fer-ho, s'accentuaria força la duresa.


Carles, no esperava aquesta retirada de tu. Si hagués hagut de jugar-m'hi diners, amb els ulls tancats hagués apostat que corries i deixant com de costum el pavelló alt.
Només espero que a més dels punts que deixes de sumar, aquesta decisió no l'hagis d'arrossegar la resta de la temporada.

Marc, si el temps acompanya, igual tambe vaig en bici diumenge, n'acabarem de parlar per concretar si de cas.

Toni... si baixes d'aquest temps, podries tenir punts extres?? tu tampoc pares, i cada vegada aniràs a més. Quan això passi, els nostres entrenaments, comparats amb els teus, seràn de pà sucat amb oli.

Per diumenge tinc el dorsal 160. Espero que no plogui massa, ens espera una pallissa de por, i amb fang no vull ni pensar-hi. Donada la duresa de la proba, si baixo de les 2h 30' em donaré per mooolt satisfet.

TONI -

Entrenament secret d'avui:
- 13 kms carrera.

Com que darrerament no estic acomplint amb els objectius que l'entrenador m'està marcant, avui m'ha posat un càstig. Diumenge he de córrer la mitja de Barcelona i baixar de 1h 40'.

Ostres, cada cop que llegeixo l'entrenament d'algun mallerengo agafo una depressió. Roger, no entrenis tant si et plau.

Carles, per mi no te n'estiguis d'escriure pensaments. El que deia és que quan entro al bloc i veig comentaris nous, vaig per scroll avall fins que trobo substància. M'és impossible concentrar-me a llegir pensaments. Però per mi no et tallis, escriu tot el que vulguis.

Pau i herba

Carles -

Pensament 2114

CONFESSIONS D'UN LLIGON CLIX

DISCULPES

Aquestes confessions no són sinceres; bona part del que explico no és resultat ni d’experiències personals ni d’explicacions de grans amants; tan sols són el fruit dionisíac d’algú que per les nits, mort de gana, somia pa. Us en demano disculpes, ja que no puc llençar dards enverinats d’un seductor expert i sagaç, sinó tan sols escriure en paper els somnis d’un personatge inventat que mai ha existit en la realitat. Per a mi tan sols són el fruit d’un pacte no escrit entre la continència verbal per expressar allò que voldria que passés i la incontinència mental d’imaginar allò que voldria que fos. Cada adagi, sentència, aforisme, màxima, o apotegma no és més que un joc de paraules, en ocasions manllevat d’altres, però voldria, que en les vostres mans es convertissin en jocs amorosos plens de nits de plaer.

Carles -

Pensament 2113

EMPATX DE PENSAMENTS

Ja porto quasi 18 hores sense publicar cap pensament en el bloc i em sento neguitós, afamat, fora de mi, per l’empatx d’idees que s’acumulen , una darrera l’altre, al meu fràgil cervell. Se que pateixo una greu incontinència, soc conscient que us fastiguejo amb tanta oratòria inútil, però ara per ara soc incapaç de restar callat. Toni no puc fer cas del teu prec, i mira que ho he intentat, però com un posés per una malaltia incontrolable tinc un irreprimible necessitat d’escriure, d’escriure, d’escriure sense parar. Us en demano disculpes

Roger -

Entrenaments secrets:
Diumenge 23, 32km +1300 intens
Dimarts 25, 28km +1050 a tempo
Divendres 28, 25km +750 de pau i herba (reservaaaaaaaaaaaaaaaaaaaant per diumenge!!!)

Ens veiem a Sant Vicenç. Dorsal 680. Em temo que serà dura de collons. LEÒOOOOOOOOOONIDES!!!!

Entre el bandoler, l’anònima i els escacs, vaig una mica perdut amb el blog últimament. Algú em pot passar un manual?

Carles -

Entrenaments:
Dijous 27 de gener: 13 Km corrents, 35' gimnàs.
Comentaris:
.- Per segon dia consecutiu bones sensacions corrents, he rebaixat força la motxilla de cara a la mitja de Granollers.
.- Nuri m'hauria agradat poder-te acompanyar a la Montalbike, però haig de fer cas al consells del meu preparador, en tot cas espero que coincidim a la pujada a Andorra.
.- Toni minoraré el ritme de producció literària, però es que l'euforia genera un excés de pensaments.
Salut i força.

pep -

Entrenaments
Dimarts 1h bici estàtica
Dimecres 1h bici estàtica
Carles que vagui be els escacs espero veure resultats.
Ja estic preinscrit a la motalbike penso anar a disfrutar del recorregut això no vol dir que no intenti fer un bon temps.
Marc jo hi aniré amb cotxe per arribar aviat a casa desprès.
Pasare per el klisay a les 8 h i 10 m per si algú vol venir

Salut i corriols



TONI -

Entrenament secret d'avui:
- 3.000 mtrs nedant.

Carles, amb tant de pensament em perdo. No tinc capacitat de concentració.

No entenc com s'ho fan els mallerengos. Entre setmana ningú entrena, però el cap de setmana tothom em passa per la pedra.

Pau i herba

Carles -

Pensament 2112:

MÉS ANIMALADES

.- Els nínxols buits reclamen morts per estar ocupats.
.- Epitafi per a Kant: El cel estrellat damunt meu i el sentit del deure dins meu.
.- Somnis que surant a la mar.
.- Un món en el que els bens casant llops.
.- Sobre el lema dels estoics “viu conforme amb la Natura”. Si, d’acord, però ¿per a què?

Carles -

Pensament 2111:

ANIMALADES


.- Voldria tenir un bon amic per donar-li copets a l’espatlla i explicar-li coses sobre el bon amic que té.
.- ¡ Si l’eriço sabes la por que té la guineu de tocar-lo !
.- Els sords, aquests individus que viuen en silenci.
.- Aquella dona és meitat bèstia meitat animal.
.- Constatació: vuit ulls hi veuen més que quatre.

Carles -

Pensament 2110:

EPITAFIS BEN PERSONALS

.- Aquí reposa en Carles. Visitant estigues tranquil, soc mort.
.- Aquí reposa en Carles. D’aquí segur que no em fan fora.
.- Aquí reposa en Carles. He estimat la vida
.- Aquí reposa en Carles. He existit, serveixi de circumstancia atenuant.
.- Aquí reposa en Carles. Avui dius de mi allò que demà diran de tu, soc mort.

Carles -

Pensament 2109:

VIURE I PENSAR

A vegades vinc com penso
A vegades penso com visc
A vegades ni visc ni penso
A vegades no penso i visc
A vegades no visc i penso
A vegades visc i penso

Carles -

Pensament 2108:

MÉS DIVAGACIONS

.- Com diuen al meu poble: si una arbre no et deixa veure el bosc millor ves al oftalmòleg.
.- Si plores perquè no has vist el sol i les llàgrimes no et deixen veure les estrelles, abans assegurat que és de nit i que no està nuvol.
.- D'alguna manera jo soc d'un altre món.
.- ës molt famosa la frase pronunciada per Joan Fuster en un estanc de València: "un paquet de tabac, si us plau"
.- Avui em sento generós, si algú em demana un consell estic disposat a negar-li.

Carles -

PENSAMENT 2107:

DIVAGACIONS

.- Rellegint Eurípides: Si escrivís una tragèdia em posaria a favor dels homes, no del destí.
.- Contradicció metafísica: tots el buits són iguals.
.- Descriu perfectament certes situacions la frase de Nestroy: "He fet un presoner i no em deixa lliure"
.- Segons la policia el cotxe que va provocar l'accident tenia antecedents penals.
.- Es calcula que l'any 2050 els treballadors es jubilaran als 75 anys, llevat dels que es morin abans.

Carles -

Pensament 2106

PENSAMENTS DE

.- Un vol escriure pensaments originals, que quasi no compren, amb l'esperança de desxifrar-los passat un temps.
.- Utopia del llenguatge perfecta: Cada pensament amb les paraules escaients, ni més ni menys, les justes.
.- Qualsevol dels meus pensaments, com deia Kraus, no coincideix mai amb la veritat: o bé és mitja veritat o bé és una veritat i mitja.
.- Cal penar i pensar, fins que dels cabells surtin idees noves.
.- Per la nit tinc por d'alguns pensaments que m'acorralen.
.- Amb alguns dels meus pensaments voldria fer un museu de cera.

Carles -

Pensament 2105

CONFESSIONS D’UN LLIGON CXLVIII

.- Totes les dones són iguals, excepte les que no s'assemblen.
.- Qualsevol conversa sobre sexe és un acte sexual.
.- Tots hem estimat alguna vegada; no és una explicació, si no una disculpa.
.- El bon amant té tendresa en el cor i poesia en el ninot.
.- Quan es parla de la dona en general, generalment es parla d'alguna dona.

Carles -

Entrenaments:
.- Dimarts 25 de gener: 2h 30' escacs i 1h massatge.
.- Dimecres 26 de gener: 14 Km corrents a la cinta i 30' gimnàs.
Comentaris:
.- Avui he fet el record personal en els 7 Km 27'56''.Bones sensacions, progresso adequadament, però ja estic pensant una excusa per la mitja de Granollers; tinc por que en Toni em foti una pallissa.
.- Nuri, Melcior, Pep, Marc, Roger...... em sap greu no acompanyar-vos a la Montalbike però diumenge comença la temporada d'escacs i haig de ser els consells del preparador.
.- Avui he pagat la inscripció a la Challange del 2 d'octubre; és una de les probes dels tres onzes.
.- Toni la nit la Gran gala només cinc estatuetes, de premis honorífics tans com vulguis.
Salut i força

Carles -

Pensament 2104:

MÉS I MÉS FLAIXOS

.- ¡ Imagineu tot allò que les flors poden arribar a ensenyar-nos!
.- Les arrels dels arbres graten la terra a la recerca de llibertat.
.- Els ametllers en florir avisen als ocells que la primavera és a punt d’arribar.
.- La il•lusió és la força del futur.
.- ¿Ser millor persona? Fins i tot en el supòsit d’aconseguir-ho un no seria “millor”, sinó diferent.

Carles -

Pensament 2103:

DE PENSAMENTS

.- Hi ha pensaments que es resisteix a ésser expressats en paraules.
.- Quan alguns dels meus pensaments cristal•litzen en paraules s’oxiden.
.- Amb els pensaments que no escric per inútils conformo la meva quotidiana.
.- Quan viatges alguns paisatges es transformen en pensaments.
.- Les lletres de l’abecedari tenen un poder màgic; donen vida a les paraules.

Carles -

Pensament 2102

CONFESSIONS D’UN LLIGON CXLVII

.- En l’amor físic, el professional, domina la matèria.
.- Desprès d’un mal dia , una bona clusca, és el millor reconstituent.
.- Jo cardo, tu cardes, ell carda, nosaltres cardem, vosaltres cardeu....... o si això no fos una conjugació verbal si no una realitat, que en seria de diferent el món.
.- Estima al pròxim com a tu mateix. És a dir, estimat molt a tu mateix.
.- Si el cervell s’avorreix de seduir ja no se perquè em serveix.

Carles -

Pensament 2100

MÉS FLAIXOS

.- ¿Que és la felicitat?: La felicitat és aquella sensació que acompanya els feliços.
.- Imperatiu categòric: Haig de fer-ho.
.- Inspiració: La inspiració es presenta sense previ avis.
.- ¿La meva edat?: Depèn del dia.
.- La fe: Assegurança de vida per les animes.

Marc -

Montalbike: Dorsal núm. 667
Estic motivat per diumenge i tot i que faré un paper molt discret penso sortir com una fletxa.. Qui vulgui venir pedalant (Pep..) podem sortir entre 8 i un quart de nou des de la part baixa de la riera d'Arenys.

Salut ;-)

TONI -

Entrenament secret d'avui:
- 15 kms carrera.

Nembé. Pas a pas.

Carles, doncs a veure si et despenges amb la resposta.
Llegeixo que se t'acumula la feina. Primera retirada de la temporada. Si més no aquesta vegada no havies pagat.

Marc, com que veig que la comissió de la LWS s'haurà de reunir per deliberar sobre el premi femení, en voldria proposar un altre, que com a primer nom li podríem posar Bosi, en honor a un gran ex betetero. El premi seria per a qui més digui que farà i finalment no pren la sortida a les curses.

Melcior, els teus entrenaments són acollonants. Però el que més m'impressiona és la teva voluntat, digne d'un espartà. Em sembla que mai sortiré amb tu per no fer el ridícul.

Pau i herba

Anònima -

Toni, com que és en Carles qui demana que et contesti, ho faré.
Si no ets prou valent per preguntar-me a mi què diu una dona després de tenir 3 orgasmes següents, et diré que algú més ja ho sap, per consegüent procura saber qui és i, potser, només potser, tindràs la resposta.
Per part meva deixa'm excusar-me dient-te que si tu digués sabries tant com jo ... i algú altre.

Melcior -

entrenament secret 24: 100,4 km, N-II amunt i avall ( 3h 21') amb temperatura fresca..

entrenament secret 25: 26,5 km btt +970 dpa, amb no tant de fred però amb el terreny glaçat.

La montaltbike ens farà passar el fred... són 1550 metres de desnivell+acumulat, en 35 km, penso que s'han passat, serà prendre la sortida per només afrontar pujades. Aniré a "pasturar", si abans hagués sigut pràcticament impossible baixar de les 2h, ara ho és. Per tant, cap pressió de cap mena, a sumar punts i llestos.

Carles, què serà de la teva "reputació", esportivament parlant, sino prens la sortida?

Almenys, esperem tenir bona temperatura i que les botifarres siguin bones.

Carles -

Pensament 2100

FLAIXOS

.- Premi pel poeta: un instant d’inspiració.
.- Art contemporani: una habitació sense parets.
.- Fàstic: aquesta és una paraula repulsiva, que convida a vomitar.
.- Ateisme: Déu em deslliure de Déu.
.- Bosc: els arbres dormen dempeus.

Carles -

Pensament 2099

ALGUNS PENSAMENTS

.- Els pensaments inútils distreuen els necessaris.
.- He escrit molts pensaments, però encara no he aconseguit que cap d’ells sàpiga escriure o donar la mà, a la seva voluntat.
.- Aquest pensament esperava pacientment ser rescatat del fons del cervell.
.- ¿De que serveix morir per un pensament?

Carles -

Pensament 2098

DE NIT

.- La llum dels estels ens porta missatges de mons llunyans.
.- Aquesta nit la lluna plena brilla per il•luminar els meus pensaments.
.- Un llunàtic és un enamorat de la lluna.
.- Nit d’insomni: en la foscor del dormitori el cervell hi veu més clar.

Carles -

Pensament 2097

DE LA MORT

.- La mort no arriba mai tard a les seves cites.
.- El bosc està de dol: ha caigut una fulla.
.- Acceptar la mort: ¿que vol dir això exactament?
.- Escolto una de les cançons que en Toni ha suggerit en el bloc i penso que la vida pot tenir algun sentit..... encara.
.- En la vida, com en el teatre, al final de l’obra cau el talo.

Carles -

Entrenaments:
.- Dilluns 24 de gener: 10 Km corrents entre pollacres i plàtans.
Comentaris:
.- S’ha produït el miracle que esperava però he perdut la fe. La Nuri ja te pitrall però el meu preparador m’ha prohibit expressament participar a la Montalbike: Repertori d’excuses: El club d’escacs et necessita pel campionat de diumenge, fins al més de març tan sols has de participar en curses a peu, no has entrenat gens en btt.....¿Que faig?

pep -

El bandoler molt bona la historia això sembla les dones d, aigua de Sant Iscle de Vallalta, tindrem que anar-hi per comprovar si es veritat.

pep -

Com explica en Marc ruta amb ganes de repetir, jo pensava que havia pasat per tots els camins i avui hem pedalejat per llocs que no havia pasat mai com la trialera de Sant Martí de Montnegre fins el camí de fuirosos, una baixada molt tècnica amb un fort desnivell, en arribar a baix he intentat veure i havia mes gel que aigua, l’última pujada a Collsacreu he pagat els excessos de dissabte i el poc entrenament de la setmana i he pujat tot amb el platillo i pinyó mes gros. En Santi ha mostrat que portava la mallerenga i es mereix els punts extres jo soc testimoni.
Entrenament molt bo per anar a Sant Vicens amb garanties.

Salut i corriols

Marc -

Que ningú es perdi la publicació a l'article anterior del 'Bandoler del Montnegre'. Aviso que no sóc jo (Toni, ja he captat amb el tema manta.. jijiji).

Aquest matí ens han explicat la història i és real. Ja teniu el 'kit de supervivència' preparat per anar al Corredor?

Aquest matí hem fet una ruta fantàstica. La tònica habitual han estat els peus i mans congelats i les ampolles amb bloc de gel.

Salut,

TONI -

Entrenament secret d'avui:
- 57 kms carretera.
- 40' cursa a peu.

Avui primera transició de la temporada. M'he sentit força còmode per mantenir els ritmes marcats. Nembé.

Estic impressionat pels mallerengos que avui han fet una ruta que ni borratxo jo faria tal dia com avui. La vessant dels Fuirosos és una de les més fredes sobretot en les condicions climatològiques actuals. Em trec el barret.

Carles, presumeixo que tu ja saps la resposta al pensament 2064, a veure si la fas pública.

Roger, celebro que t'agradi l'enllaç. T'adjunto la cançó que fa de banda sonora, escolten d'altres de Caribou, són bons.
http://www.youtube.com/watch?v=x0GGp5NTN9I

Pep, sort que tens quilos acumulats. Sempre trobo excuses per no sortir amb tu.

Bandoler del Montnegre. Què va passar quan vares voler tocar-li les sines? Eren de carn? O es va fondre el somni?
Si era cap el capvespre i feia fred, portaves una manta per guardar-te de la fresca?

Pau i herba

Melcior -

entrenament secret 22: 34km btt +1150 dpa

Sou uns valents, no només heu desafiat el fred sinó que heu fet una gran ruta. Mentre llegia la crònica sentia certa enveja tot s'ha de dir... jo d'aniversari matinal amb el nen i els de la seva classe, això sí, passant fred igual que vosaltres!!!

Carles...veig que escrius pensaments sense mesura, però, no refereixes res pel que fa al duel amb la del mosso, que en escrits anteriors ha publicat el seu dorsal. Hi ha duel? en una setmana tot haurà passat, si és que hi ets...

Carles -

Pensament 2096

MÉS I MÉS CONFIDÈNCIES

.- Avui he permès al sol llevar-se abans que jo.
.- La soledat, en ocasions és la millor companyia.
.- A voltes un ha de ser un mica improvisat.
.- Morim a poc a poc, una mica cada dia; sort que de tan en tan reviscolem.
.- ¡Menys murs i més ponts!

Carles -

Pensament 2095:

MÉS CONFIDÈNCIES

.- Tot em costa molt, fins i tot equivocar-me. Aquesta és l'única explicació dels meus pocs encerts.
.- Un escriptor clàssic tan sols necessita tres estris: paper, bolígraf i paperera. Molt probablement la paperera és el més important.
.- En el meu testament he prohibit al cos morir-se. Si em desobeïx serà desheretat.
.- Posat en guardià quan els que malparlin de tu comencin a tenir raó.
.- Fa molt de temps que acaricio una idea; es arribada l'hora de vilora-la.