La llibreta virtual.

MARATO DE BARCELONA - 1 ESGRAÓ MÉS

Puntual a les 8 em trobo amb en Xavi, un fondista de Pineda i un company seu de feina. Queda poc per la sortida i les il·lusions i la moral estan a tope. En Xavi farà de llebre. Té molta experiència acumulada en les seves cames i al coco.

A 2/4 de 9 es fa la sortida i llavors veig la quantitat de gent que ha sortit al carrer a animar, serà una constant durant tota la cursa, especialment als darrers 3 quilòmetres.

El pas pels quilòmetres 10, 20 i 30 han estat els correctes per arribar en 3h 30” i fins aleshores tot bé, cap problema, la il·lusió i la moral continuen intactes, i més veient que vaig bé.

Diuen els maratonians que a partir del quilòmetre 30 hi ha un gran mur. Un mur que en algunes ocasions es fa insalvable. En d’altres, superar aquest mur és molt difícil i complicat. Al quilòmetre 32 se m’ha fos el fusible del físic, ja no podia aguantar el ritme que marcava en Xavi. Durant gairebé 2 quilòmetres els he tingut a la vista però després han desaparegut. He intentat aguantar un ritme com he pogut, però al quilòmetre 38 el quadre del físic s’ha rebentat del tot. He hagut d’anar caminant molta estona, les cames em feien mal i cada petjada era una punxada de dolor. Però la il·lusió i la moral continuaven intactes. I malgrat el retard de 16 minuts, he acabat la meva primera marató. El temps final 3h 46’ 30”.

Vull donar les gràcies a en Xavi, ens ha portat com un rellotge suís, i això que no portava ni pulsòmetre ni GPS, impressionant. També agrair-li que hagi estat a la cursa car el divendres va patir una sotragada personal molt forta. Durant el trajecte tens molt de temps per pensar i segur que en molts moments ho ha tingut present però no s’ha desconcentrat. El millor homenatge és la dedicatòria de la carrera. També gràcies a en Joan, els darrers quilòmetres sort que corries/caminaves al meu costat. Hem tingut temps de planificar la resta de la temporada. I sí, hi ha il·lusió, molta il·lusió.

cARLES -

DEIXAR DINERS

Si vols que et deixin diners primer has de ser ric. Per ser ric abans s’ha de ser pobre. Per ser pobre n’hi ha prou essent com la majoria, algú a qui no deixen diners.

DIVAGACIONS
Som sempre en el món, com deia Heidegger, però no hi ha Esperit Universal independent de l’individú com creia Hegel. Crec en la propietat egoista de Stirner i en la mònada autista de Leibinz. Però ben pensat no se pas de que em serveix en el dia a dia compartir tan diversos punts de vista.

ANIBAL

Sempre he sentit un certa admiració per Anibal, el general cartaginès que durant la segona guerra púnica derrota en diferents ocasions les legions romanes. Abans de la batalla de Ticinus va arengar als seus soldats dient-los: “Heu de ser homes valents, tota altre sortida que no sigui el triomf o la mort esta bloquejada”. Desprès de la batalla de Cannas el subcomandant cartaginès Marharbal va dir-li: “Saps guanyar batalles, Anibal, però no saps usar les victòries”.

Entrenaments:
.- Dimarts: 75 Km bicicleta de carretera i 9 Km corrents per la platja.
Comentaris:
.- Toni és veritat, darrerament he notat una lleugera, molt lleugera, progressió. No vull posar-vos-ho fàcil.
.- En Roger torna a entrenar, dissabte un corresponsal del full parrokial el va veure fent entrenaments secrets per Collserola. Espero confirmacions.
.- La Mireia ha sortit avui de l’hospital i ja és a casa.
.- Ara hauria d’anar a fer-ne 2000 a la piscina, però em resta ja poca força de voluntat; potser millor reposar.

TONI -

Carles, estic acollonit amb els entrenaments que fas i lo ràpid que progresses. Ja cal que em calci.

Ja se sap que una de les màximes per estar al MCT és publicar els entrenaments.

Entrenaments:
.- Dissabte 20: 128 Km bicicleta de carretera a ritme de 29, 45 Km/h. Durant la primera part en prou feines he pogut aguantar el ritme dels d’Arenys de Munt, en lloc de pujar a les Antenes he fet la volta per Hostalric en companyia d’en J.L. Fenoy.
.- Diumenge 21: Vistosa victòria a escacs; d’un total de 6 partides he acabat fent 5 punts, que representa un molt bon percentatge.
Comentaris:
.- Dissabte en Quim Montmany em va deixar acollonit amb els bestials entrenaments que esta fent entre setmana, ja cal que mengem moltes sopes si no volem fer el ridícul quan tornem a sortir-hi. També vaig veure en Jose amb bicicleta per la general, però darrerament sembla que els seus entrenaments son tots secrets, doncs talment com en Quim, no publica res. Perquè serà?
Salut i força..

pep -

Carles fins les 11 del mati no he estat lliure llàstima un altre dissabte serà, he fet una sortida mes curta Collsacreu, la Costa del Montseny, el poble del Montseny, Palautordera, Collsacreu, 60 km bones sensacions, 23 km/h
Bon cap de setmana a tots i amb ganes de fer una sortida conjunta

Entrenament d'avui:
- 85 kms carretera.

Avui he fet la volta a Hostalric, Mataró-Hostalric-Mataró. En arribar a Hostalric, he hagut de girar cap a Collsacreu, estava destrossat.

Hauré de fer més descans.

Entrenaments:
Dijous 18: 45 Km bicicleta de carretera, 45’ gimnàs.
Comentaris:
.- Pep demà a les 8 a l’Ateneu, la volta em sembla força exigent, possiblement l’escurci un xic. Toni t’hi apuntes o surts amb els del club de Mataró?
.- Diumenge darrere partida del campionat d’escacs d’enguany, espero fer un millor paper que no pas el de la passada setmana.
.- Toni el gran dia per l’IRONCAT és cada cop més a prop, el més entrant ja seràs un IRONMAN.

Entrenament divendres:
- 60' carrera.
- 1.500 mtrs nedant.

Estic content de llegir que no heu entrenat massa llevat de'n Carles.

Frase del dia. Avui he penjat una nova frase de motivació en la meva paret motivant. La frase diu així:
"No abaixar mai els braços és l'única manera d'assegurar que un dia no t'agafen amb els braços plegats" (Partal).

Continueu entrenant.

TONI -

Carles, demà sortiré amb els de Mataró, he de fer assistència.

No obstant més endavant ja farem aquesta ruta.

L'Ironcat és el mes de maig.

Entrenaments:
.- Dilluns 15: niente de niente en contra de la meva voluntat.
.- Dimarts16: 70 Km bicicleta de carretera, 2000 metres nedant, 30’ gimnàs.
.- Dimecres 17: Per acumulació de feina avui no podré entrenar, tanmateix espero equivocar-me en la meva predicció.
Comentaris:
.- Pep dissabte, si puc, us acompanyaré en la sortida amb els d’Arenys de Munt, em convé anar sumant quilometres.
.- La Mireia ja es pot anar a visitar a la Tecnon, aquesta setmana m’hi arribaré.
.- Demà intentaré venir a la feina amb bicicleta.
.- Toni, Marc, Tendo.... ja cal que entreneu fort, a partir d’ara ja no hi haurà més clemència.

Entrenaments:
- Dissabte: 105 kms bici.
- Dilluns: 60' carrera.
- Dimarts: 60 kms bici.

Veient el programa d'entrenament de bici intensiu que està fent en Carles, he decidit reforçar aquesta part, no fos cas que per aquí se m'escapés algun punt, que no el Leònides.

Tendo, impressionant la sortida de diumenge, més que ciclistes semblàveu gats mesquins, tant de saltar, pujar i baixa, etc. Veig que t'has agafat en serio l'entrenament.
Aquí et deixo una adreça per si és del teu interès: www.bike-tour.com

Pep, la Challenge t'ha agafat fort, com a objectiu. Endavant.

I seguim ...

tendo -

SORTIDA BTT DIUMENGE 14 MARÇ

Hem sortit a 2/4d 8 del mati de la font direccio Subirans pujem per can Colomer fins arribar a Collsacreu , primers obstacles.Travessem la urbanitzacio i primeres cares de incredulitat,quina destrossa, flipant, no hi ha arbre sencer.Continuem direccio Cal Peraira comencem a trepitjar neu,cada cop n’hi ha mes. Girem cap el puja i baixa impossible, continuar hi ha molta neu i arbres trencats. Girem i pujem pel fondo de Cal Peraira fins arribar a la pista que puja d’Olzinelles .En XAVI decideix anar direccio Sant Marti i tots el seguim, com no?.Quin desastre no pudem ni pedalar 10 metres seguits. Molta neu, molta, molta. Molts arbres trencats, molts, molts, pero nosaltres endavant.Arribem a la pista que puja de Sant Celoni aquí ja ha passat una maquina, anem a fondo fins a Sant Marti. Parem per fer un café,estem morts de fred .Son les 10 del mati .(normalmente tardem uns ¾ ) es flipant .Estem morts de fred i cansats .Seguim direccio l’esplai fem uns 500 metres i a la maquina se li acaba el pressupost ,no pudem continuar.Tornem a girar i decidim anar per la pista de Sant Celoni fins a cal Arabia.Un cop arribem a la cruïlla ja veiem que no podem i continuem fins als bombers de Sant Celoni . Un troç de carretera fins a l’entrada de Sant Celoni girem direccio Olzinelles. Agafem el lateral de la masia gran per pujar per un GR direccio Vallgorguina. Tornem a trobar obstacles pero no tants.Un cop travessem el poble intentem pujar pel camp de futbol cap a la casa nova.Arribem a l’última casa de Vallgorguina i sorpresa la maquina altre cop sense pressupost . Torna el desastre, ara no hi ha neu, pero tampoc hi ha cap arbre sencer. Tenim que fer cadena(passar obstacle sense bici i anar agafant les bicis al company) per anar avançant ,ja no podem mes. Ara toca camp atraves, a la fi arribem a la casa nova .Son les 12:15.Ara anem cap a Collsacreu per baixar per les esses de Can Colomer. Arribem a la riera de Sobirans i cap a Arenys de Munt, que falta gent.

Btt pur i dur.

49km totals
3 hores 34 minuts pedalant o empenyent la burra.
5 hores totals

Entrenament diumenge
A les 8h sortia de la font amb el grup de la Cabra Esparracada direcció can Colomer, Casanova i al agafar el camí que pasa per la font de la Figuerassa i el Perdigot, molts arbres caiguts al mig del camí i molta neu pujant i baixant de la bici per anar salvant els arbres finalment arribem a Vallgorguina i esmorzar a la Hipica, continuem direcció cal Paraire, i baixada per can Colomer,
El pròxim diumenge no puc sortir segurament sortiré el dissabte amb els cc Arenys de Munt per comprovar si aguanto el seu ritme,

Entrenaments:
.- Dissabte 13: 118 Km bicicleta de carretera. Un cop passat Tossa he volgut fer “l’home” en la pujada a l’ermita del Grau amb els d’Arenys de Munt i ho he pagat a la tornada.
.- Diumenge 14: Dolorós reves jugant a escacs, si be he fet una bona partida he acabat perdent amb l’equip amb els que ens jugàvem el primer lloc. No m’agrada gens perdre, em queda un mal rollo que tarda hores en anar-se’n.
Comentaris:
.- Per estar motivat necessito urgentment tenir un objectiu clar.

Marc -

Aquest matí 28kms btt passant per ca l'Arquer i can Colomer. A la 'trampa' de collsacreu molts arbres caiguts i no he pogut passar. Demà agafeu la serra mecànica.. (o la destral si no hi ha corrent..)

He trobat en Quim Montmany i en Ferran Soler pedalant, i en Tendo que ja havia sortit per carretera a primera hora amb el gran Màgic.. Com hi aneu tots plegats!

Salut i fins aviat,

Entrenaments dissabte
Sortida bici carretera Tordera per la costa, Hostalric, Breda, i Collsacreu, 78 km molt fred per Tordera a les 8h del mati, 26 km/h molt lluny dels 30 que vull intentar aconseguir mes endavant, bones sensacions.

Dema toca btt mes tard entraré per si algú de vosaltres també pensa sortir en cas que no s´animi ningú, miraré de trobar la gent que surt de la font.

Salut i bon cap de setmana

PRENDRE CAMÍ

.- Em sento com un cavall desbocat, com un cotxe sense fre. Vull dins meu una capacitat inesgotable, un desig infinit. Palpo a prop el vertigen del penya-segat i no se si estic prepara’t. Tanmateix intueixo que és hora de llençar-se, de prendre camí.

ACTITUD POSITIVA

.- Una actitud positiva permet donar la volta a allò que penses és una debilitat, per convertir en una fortalesa aquesta flaquesa percebuda.

Pensament:

SUMAR PUNTS

Fa temps, massa temps, que no tinc remordiments, s’ha esvaït tot complexa de culpa. A pesar del poc temps que dedico a entrenar, em sento asserenat i tranquil. Es arribat el moment d’alçar la guàrdia i preparar-se pel combat; passat tan de temps de calma s’albira la imminent tempesta: cal sumar punts sigui com sigui.

TONI -

Marc, no. Segons l'Uci, el Leònides, màxima distinció de l'MCT, el guanya qui aconsegueix més punts de les proves puntuables del calendari de les LWS, el demés és extra o entrenament, o puntuen en premis menors.

Carles, celebro que t'hagis afegit al carro. Si vols motivació, diumenge te'n puc donar una mica.

Diumenge, si tot va be, sortiré a fer una volteta, curta, en BTT, ja que toca family day.

Marc -

TITULAR DE LA SETMANA:

''Avui, la classificació la comanda en Marc, que és qui més ha puntuat en les curses del calendari de l'UCI i les que, per norma, es puntuen segons l'UCI.''

Gràcies afició i prometo seguir intentant-ho, però tothom va molt molt fort. Toni, vols dir que no l'encapçales tu la classificáció?

El 6 de Juny la Transcatalunya, ja en parlarem!

Diumenge marxo al país on fan les bicicletes, fins dimarts 23. A veure si el proper cap de setmana fem una sortida tots plegats.

Salut!

Una abraçada Mireia!!

Entrenaments:
.- Dimecres 10: 1h 15’ al gimnàs i 25’ de sauna.
.- Dijous 11: 2000 metres nedant (molt bones sensacions, tenia la impressió de volar) i 25´sauna.
Comentaris:
.- Encara que sembli ridícul i pedant vull deixar constància que enguany també opto a guanyar els 5 premis Leónides 2010. Ara per ara em manca il•lusió, motivació, entrenaments i hores de sacrifici i patiment, però coneixent la meva determinació i disciplina espartana crec que al llarg de la temporada donarà els seus fruits que es transformaren en estatuetes per col•locar al altar de casa. A data d’avui, Toni i Roger, encara no hi ha res decidit i us ho penso posar molt difícil.
.- Aquest cap de setmana la UCI publicarà les proves puntuables dels propers dos mesos, sembla que s’ha adoptat un criteri molt obert perquè tothom pugui demostrar les seves capacitats esportives i no hi haguí cap mena d’excusa.
.- Diumenge jugo a escacs, demà sortiré sol a fer quilometres per carretera.
Salut i força

Entrenament d'avui:
1.000 mtrs nedant.

Ara ja s'ha acabat la setmana de recuperació. Ja era hora perquè porto un mono a sobre que ni us ho podeu imaginar.

Roger, el premi Leònides de les LWS '10 encara està per decidir. El meu pronòstic és que es decidirà entre els mesos de juliol i setembre. En aquest temps es faran les 3 grans curses de la temporada, si més no, les que donen més punts.

Roger, el repte d'aquest any és el que va esperonar al gran Barça de la temporada passada: 6 de 6, 100%.

Per poder assolir aquest repte i arribar a les grans cites en forma m'heu obligat a fer una pretemporada i temporada de molt de sacrifici.

La marató de diumenge és una de les primeres grans proves d'envuany, i la meva il·lusió està pels núvols, i n'hi ha molta perquè de moment van sortint els resultats.

Sí, una vegada vaig escriure que és possible arribar a l'èxit sense haver fracassat. A base de petits èxits anteriors, que al final, ajuden a aconseguir el gran triomf.

Avui estic content perquè el teu humor i la teva moral estan molt amunt, segur que per sobre dels meus. I sí, els Leònides encara no estan decidits. Només recordar-vos a tots que la il·lusió per aconseguir les coses, a vegades, és el millor haver que un pot tenir.

Ja us ho dic: "hi ha il·lusió, molta il·lusió".

La segona gran cursa de la temporada, el 15 de maig, l'Ironcat. Mentrestant a entrenar.

pep -

Toni el temps que has fet emb sembla molt bo encara que tu el pots millorar, despres de lleuir la cronica fas venir ganes de prepararme per tenir l’experiencia de fer una maratho
Roger m’alegro que la Mireia vagui milorant espero ens veiem aviat.
Entrenaments dilluns, dimars, dimecres ½ h corrons

EL FULL PARROKIAL -

Els nostres corresponsals a la seu de l'UCI ens informen que en la darrera reunió de l'executiva de l'esmentat organisme s'ha debatut la possibilitat d'ampliar al calendari de les LWS '10.

El president de la Unió haurà de decidir si la Triepic (http://www.triepic.com/te2010/index.html) és acceptada com a prova puntuable en el calendari d'enguany.

Les fonts oficials de l'organisme han comentat que la inclusió d'aquesta prova faria més plural el calendari de les LWS i permetria obrir-la a més participants. Si bé, a sotto vocce, es comenta que l'executiva ha rebut pressions per posar més proves perquè els premis siguin més repartits, doncs, ara mateix, sembla que no hi haurà color. Malgrat que la part forta de la temporada encara ha d'arribar, i hi ha temps, alguns temem fer salat i no estar a l'alçada.

Entrenaments:
.- Dissabte 6. 88 km bicicleta de carretera.
.- Diumenge 7: 1 victòria a escacs per incompareixença del contrincant i 30 Km btt.
.- Dimarts 9: 2000 metres piscina, 40’ sauna i jacuzzi.
Comentaris:
.- Toni moltes felicitats per la teva primera marató. Considero molt bo el temps que has fet doncs et dona seguretat de cara a l’IRON CAT i alhora tens possibilitats de rebaixar en el teu proper intent.
.- Ahir vaig parlar amb en Roger, em va comentar que lentament la Mireia va millorant i em va encarregar penjar el següent en el bloc: “Que ningú pensi que els premis Leònidces son ja repartits, lluitaré tan com pugui per aconseguir-ne un”.
.- Sembla que el fred la gent entrena menys.

I ara la propera ....

IRONCAT el 15 de maig

HISTÒRIES HUMANES.

Anava prou concentrat en seguir en Xavi que no m'hi vaig fixar massa en detalls de la cursa.

Quan ja anava sol, llavors sí que vaig tenir temps de veuren algunes.

La que més em va impactar va ser la d'un minusvàlid polac que anava corrent amb crosses i amb prou feines podia fer una passa amb les cames. Quina capacitat de sacrifici i d'esforç que s'ha de tenir. Digne d'admiració.

En els moments més difícils és quan la solidaritat entre corredors es manifesta més. Molts et van animant, animes a molts. Sobretot quan ja estàs a tocar del final.

TONI -

Aquest diumenge ha estat una jornada especial. He recordat els comentaris d'aquells que em deien que gaudís amb el recorregut. Que era la primera i el que calia era acabar-la.

Ha estat especial per la quantitat de gent que hi havia al carrer animant. En alguns llocs s'estrenyia el tram de via i la gent era a tocar. Animaven i molt.

El bidó de 5 litres d'aigua l'he acabat assecant. A punt he estat de canviar els lligaments i malauradament m'he descuidat la crema per després de la cursa. Vaig aprenent-ne.

Malgrat no assolir el temps que m'havia proposat estic content. He aguantat fins al quilòmetre 32 a un ritme de 5' /km, després m'he fos del tot. Ha estat un problema físic perquè de coco he anat molt bé. Il·lusió i moral no m'han mancat mai i ni m'ha passat pel cap abandonar.

Quan he encarat el carrer Sepúlveda i he vist que al final hi havia plaça Espanya he sentit una força tremenda per córrer, i arribar abans del globus de les 3h 45'. L'escalf de la gent ajuda encara més, els ànims que et donen són com una petita empenta per arribar al final. Quan a poc de creuar la meta veus els teus, llavors la felicitat ja és completa. Apretes el puny i alces el braç per dir que ho he aconseguit i després xoques la mà amb elles.

Sens dubte, l'emoció va per dins i és indescriptible.